آزمون سراسری قرآن نیمه ماه رمضان برگزار می‌شود
کد خبر: 3963660
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
اسماعیلی خبر داد:

آزمون سراسری قرآن نیمه ماه رمضان برگزار می‌شود

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در نیمه ماه مبارک رمضان خبر داد.

آزمون سراسری نیمه ماه رمضان برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدفخرالدین اسماعیلی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با اشاره به برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در سال جاری گفت: این آزمون که به دلیل فراهم نشدن زیرساخت فنی به تعویق افتاده بود، طی روزهای هشتم تا دهم اردیبهشت‌ماه، مصادف با نیمه ماه مبارک رمضان و ایام سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) تا هفدهم این ماه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی افزود: این آزمون قرار بود در روزهای ۱۳ تا ۱۵ اسفند برگزار شود و بیش از ۱۲۰ هزار نفر برای شرکت در آن ثبت‌نام کرده بودند که به دلیل فراهم نبودن زیرساخت به تعویق افتاد.

اسماعیلی بیان کرد: ثبت‌نام آزمون امسال در سه گروه ترجمه و مقاهیم قرآن کریم شامل رشته ترجمه سوره بقره و تفسیر سوره بقره، گروه معارف اهل بیت(ع) در سه رشته حفظ و مفاهیم نهج‌البلاغه، حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه و سبک زندگی معصومین(ع) و گروه حفظ قرآن کریم در رشته‌های حفظ و مفاهیم جزء ۳۰، حفظ و مفاهیم جزء اول، حفظ و مفاهیم سوره بقره، حفظ و مفاهیم ۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۵ جزء اول و حفظ و مفاهیم کل قرآن کریم انجام شده است.

وی اظهار کرد: آزمون قرآن و عترت، برای حمایت از برنامه‌های آموزشی و تلاش برای کارآمدی و اثربخشی هر چه بیشتر این برنامه‌ها یکی از مأموریت‌های راهبردی معاونت قرآن و عترت به شمار می‌رود. برگزاری منظم و سالانه آزمون‌های سراسری قرآن و عترت یکی از اقدامات مهم، لازم و تأثیرگذاری است که در کنار سایر حمایت‌های مادی و معنوی، از جمله فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی و مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور و با هدف حمایت و بسترسازی هرچه مطلوب‌تر آموزش مفاهیم قرآن و معارف اهل بیت (ع) در سراسر کشور انجام می‌شود.

اسماعیلی همچنین بیان کرد: سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور و ایجاد انگیزه در میان عموم مردم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، از اهدافی است که برای این آزمون در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha