اعتراف رسانه‌های صهیونیستی به خرابکاری اسرائیل در نیروگاه نطنز
کد خبر: 3963785
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶

اعتراف رسانه‌های صهیونیستی به خرابکاری اسرائیل در نیروگاه نطنز

رسانه‌های صهیونیستی امروز مدعی شدند خاموشی برق در نیروگاه نطنز، حمله سایبری از سوی این رژیم بوده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رویترز، این خبرگزاری به سخنان علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اشاره کرد که حادثه نیروگاه نطنز را تروریسم هسته‌ای خوانده و اعلام کرده است ایران حق عکس‌العمل علیه عاملان این حادثه را برای خود محفوظ می‌داند.

در همین حال، شبکه رادیویی صهیونیستی کان به نقل از منابع اطلاعاتی که ملیت آنها را اعلام نکرد، مدعی شد سازمان اطلاعات جاسوسی موساد این حمله سایبری را انجام داده است.

این شبکه مدعی ‌شد حادثه در تأسیسات اتمی نطنز، کار اسراییل و نتیجه حمله جدید سایبری این کشور به ایران بوده است. این شبکه اسراییلی افزود چندسال پیش کرم رایانه‌ای استاکس‌نت در تأسیسات اتمی ایران هم کار اسراییل بود و به‌شکلی جدی کار سانتریفیوژهای نطنز را به هم ریخت.

روزنامه جروزالم‌پست هم مدعی شده آن‌چه در تأسیسات نظنز روی داده، حادثه نبوده و خسارات آن بسیار سنگین‌تر از آن است که مقام‌های ایران می‌گویند. این روزنامه ادعا کرده به نظر می‌آید این ماجرا در اثر حمله سایبری رخ داده که احتمالاً اسراییل در آن نقش داشته است.

هم‌زمان رئیس ستاد ارتش اسرائیل، آویو کوخاوی، بدون نام‌بردن از ایران مدعی شد به لطف عملیات‌های پیچیده و پیشرفته، سال گذشته یکی از امن‌ترین سال‌ها برای شهروندان اسرائیل بود.

انتهای پیام
captcha