اعلام حمایت وزیر فرانسوی از مسلمانان پس از حمله به مساجد
کد خبر: 3964142
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳

اعلام حمایت وزیر فرانسوی از مسلمانان پس از حمله به مساجد

وزیر شهروندی فرانسه ضمن محکوم کردن هتک حرمت مسجدی در این کشور در آستانه ماه مبارک رمضان، حمایت خود را از مسلمانان اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از یورو نیوز، مارلین اسکیاپا، وزیر شهروندی فرانسه، حملات و تجاوزات آشکار به مساجد این کشور در آستانه ماه مبارک رمضان را به شدت محکوم کرد.
 
این وزیر که چندی پیش، بیاناتش در مورد دین اسلام جنجال برانگیز شده بود، به دنبال نشستی با شمس‌الدین حفیز، مدیر مسجد بزرگ پاریس، تجاوزات و هتک حرمت‌ها علیه مساجد شهرهای رن، لومان، نانت و دیگر شهرهای فرانسه را غیرقابل پذیرش خواند.
 
وی افزود: من پس از این تهدیدات تحقیرآمیز علیه مساجد شهرهای مختلف فرانسه فرصت را غنیمت شمرده و پیامی در حمایت از مسلمانان به مدیر مسجد بزرگ پاریس و کل اعضای این مسجد ارسال کرده و بدین وسیله حمایت خود را از مسلمانان فرانسه که با این اقدامات توهین آمیز هدف قرار گرفته‌اند، اعلام کردم.
 
مقامات فرانسوی روز یکشنبه هفته جاری اعلام کردند که مسجدی در شهر رن واقع در غرب فرانسه، تنها چند روز مانده به آغاز ماه مبارک رمضان، با عبارات نژادپرستانه و اسلام‌ستیزانه که بر دیوارهای آن نوشته شده، مورد هتک حرمت قرار گرفته است.
 
جرالد درمانین، وزیر کشور فرانسه ضمن محکوم کردن این حادثه، از رؤسای پلیس مناطق مختلف خواست تا همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان تدابیر امنیتی خود را در اطراف محل‌های عبادت مسلمانان تشدید کنند.
 
محمد زیدونی، رئیس شورای محلی مسلمانان فرانسه هم ضمن محکوم کردن این اقدام، عبارات نوشته شده بر دیوارهای مسجد را عباراتی بسیار توهین آمیز خواند و گفت: ما فرزندان این کشور حتما در برابر خشونت، وحشی‌گری و تنفر خواهیم ایستاد.

ناتالی اپر، رئیس شورای شهر سوسیالیست و همچنین والری پویت، عضو راست‌گرای مجلس سنای فرانسه نیز این حادثه نژادپرستانه را محکوم کردند.

عبدالله زکری، رئیس مرکز دیدبان اسلام‌هراسی فرانسه نیز جو ضد اسلامی حاکم بر فرانسه را محکوم کرد و گفت: متأسفانه سخنان برخی سیاستمداران، اوضاع را بدتر از قبل می‌کند.
انتهای پیام
captcha