دومین جلسه تشکیل انجمن خیرین قرآن و عترت گلستان تشکیل شد
کد خبر: 3964213
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳

دومین جلسه تشکیل انجمن خیرین قرآن و عترت گلستان تشکیل شد

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گلستان از برگزاری دومین جلسه انجمن خیرین قرآن و عترت استان گلستان با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه استان گلستان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان و جمعی از خیرین قرآنی استان خبر داد.

محترم قلی‌پور، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گلستان در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن بیان این مطلب گفت: دومین جلسه تشکیل انجمن خیرین قرآن و عترت استان گلستان با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه استان گلستان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان و جمعی از خیرین قرآنی استان، روز گذشته، 23 فروردین‌ماه تشکیل شد.

وی با اشاره به روند تشکیل این انجمن، گفت: نخستین جلسه آن نیز پس از پایان تعطیلات نوروزی، 17 فروردین‌ماه با حضور آیت‌الله نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان و امام جمعه شهرستان گرگان در دفتر ایشان برگزار شد. قرار است این مجمع به منظور ارتقا و نهادینه کردن فرهنگ وقف قرآنی و بسط و گسترش نیکوکاری و احسان در سطح جامعه و تبیین جایگاه محسنین در قرآن کریم و پس از سپری کردن مرحله انتخاب هیئت مؤسس و هیئت امنا، به ثبت برسد و به توسعه اهداف قرآنی کمک شود.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی گلستان با اشاره به نقش اتحادیه در تشکیل این انجمن، اضافه کرد: تشکیل انجمن خیرین قرآن و عترت استان از مصوبات شورای قرآنی استان بوده است که اتحادیه نیز عضو آن است و به عنوان مرکز مردم‌نهاد استان و مطلع از ظرفیت قرآنی این بخش در تشکیل این انجمن نقش بسزایی دارد.

قلی‌پور همچنین از برگزاری قرعه‌کشی جشنواره مجازی «عطر قرآن در فجر انقلاب» خبر داد و گفت: این قرعه‌کشی در برخی از رشته‌ها چون تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه، حفظ موضوعی، تلاوت تحقیق، بیانیه گام دوم انقلاب، فیلم خیلی کوتاه، وصیت‌نامه سردار دل‌ها، جشن تولد 42 سالگی انقلاب، کتابخوانی، طراحی پوستر و شعر متناسب با موضوعات جشنواره شعر انجام شد که براساس آن با توجه به استقبال صورت گرفته 60 نفر انتخاب شدند.

وی با اشاره به تعامل اتحادیه قرآنی گلستان با دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی گلستان به عنوان دبیرخانه این جشنواره و سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان دارالقرآن الکریم، اظهار کرد: همچنین بخش کودک و نوجوان (زیر ۱۸ سال) در رشته‌های انشاء (با موضوعات جشنواره)، نقاشی (مسابقه نقاشی با موضوعات جشنواره)، بُلبُلان وحی (مسابقه تلاوت تقلیدی قرآن کریم در سه سبک مصطفی اسماعیل، عبدالباسط و منشاوی)، خوشنویسی (مسابقه خطاطی نستعلیق با قلم نی و خط تحریری)، سرود‌های انقلاب (ضبط و ارسال فیلم از خواندن سرود‌های انقلابی) و روایت خاطرات انقلاب (ضبط و ارسال صدای بزرگتر‌ها از خاطرات انقلاب) در حال داوری است.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی گلستان همچنین از برگزاری جشنواره قرآن در رمضان به صورت کشوری خبر داد و گفت: این جشنواره همزمان با ماه مبارک رمضان نیز از سوی سازمان دارالقرآن الکریم و با تعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت برگزار می‌شود که استان گلستان به عنوان دبیرخانه آن انتخاب شده است.

وی در ادامه از تعیین روستای قرآنی برتر در سطح استان در راستای اعلام فراخوان از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: طرح ملی «انتخاب و معرفی روستای قرآنی ایران» به‌منظور ساماندهی، تقویت و حمایت از فعالیت‌های دینی در روستاها، با هماهنگی و جلب مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و دینی در حال انجام است که بر این اساس سه روستای استان گلستان دارای معیارها بودند که طی تصمیم نهایی، یکی از آنها به معاونت قرآن و عترت معرفی خواهد شد‌.

انتهای پیام
captcha