بازداشت طاروطی در شب اول رمضان در مصر
کد خبر: 3964337
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۲

بازداشت طاروطی در شب اول رمضان در مصر

مسئولان اداره اوقاف مصر عبدالفتاح طاروطی، قاری برجسته مصری و رئیس هیئت عالی حفظ قرآن جهان اسلام را به جرم بی‌توجهی به اصول پیشگیری نمازگزاران به دستورات بهداشتی در نماز تراویح شب اول رمضان در مصر بازداشت و این مسجد را موقتاً تعطیل کردند.

بازداشت طاروطی در شب اول رمضان در مصر

به گزارش ایکنا به نقل از یوم السابع، جوده محمد موسی، دستیار  شیخ عبدالفتاح طاروطی، امام و مبلغ مسجد طاروطی در الزقازیق مصر، درباره وقایع اولین نماز تراویح که باعث بسته شدن مسجد و تعلیق شیخ طاروطی از امامت جماعت این مسجد شد، توضیح داد.

وی گفت: در چارچوب آنچه وزارت اوقاف در مورد رعایت اصول بهداشتی در هنگام نماز در مساجد اعلام كرده، به مردم دستور داده شد كه اقدامات پیشگیرانه را رعایت كنند. وی ادامه شب گذشته تعداد نمازگزاران بیش از حد مجاز شد و از آنجا که رمضان سال گذشته مساجد تعطیل بود، مردم امسال اشتیاق زیادی برای نماز داشتند. 

وی افزود: این موضوع به فرهنگ شهروندان مربوط می‌شود و این موضوعی است که به ویژه در محیط روستایی نیاز به اطلاع‌رسانی مستمر دارد. جوده ادامه داد: شیخ طاروطی مسئولیتی در برابر تعداد زیاد مردم که برای نماز به مسجد آمدند، ندارد و ما همچنان به مردم درباره اصول بهداشتی آموزش خواهیم داد. 

وزارت اوقاف مصر به مسئولان محلی دستور داد كه تا زمان حضور طاروطی در كمیته مخصوص این وزارتخانه و توضیح در مورد تخلفات خود، به وی اجازه ندهند که به امامت مسجد ادامه دهد و این مسجد فعلاً باید تعطیل بماند. 

انتهای پیام
captcha