اعلام برنامه‌های فرهنگسرای قرآن در رمضان 1400
کد خبر: 3964425
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
رحیم خاکی تشریح کرد:

اعلام برنامه‌های فرهنگسرای قرآن در رمضان 1400

رئیس فرهنگسرای قرآن از اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش ایکنا، رحیم خاکی، رئیس فرهنگسرای قرآن از برگزاری جشنواره قرآنی سراج ویژه قرآن‌آموزان جلسات قرآنی شهر تهران خبر داد و اضافه کرد: پنجمین دوره این جشنواره به دلیل شیوع موج چهارم بیماری کرونا، به صورت مجازی و فقط در رشته قرائت برگزار می‌شود.

رئیس فرهنگسرای قرآن ادامه داد: دو مقطع سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال برای این جشنواره مشخص شده که بانوان و آقایان شرکت‌کننده می‌توانند در طول ماه مبارک، اقدام به ثبت‌نام و ارسال تلاوت‌ها داشته باشند.

وی با اشاره به مراحل داوری آثار دریافتی تصریح کرد: در مرحله نخست بهترین قرائت‌ها گزینش شده و مرحله نهایی به صورت آنلاین سوم و چهارم خردادماه با دعوت از داوران کشوری انجام می‌شود و سپس قرائت‌های برتر انتخاب می‌شوند.

رئیس فرهنگسرای قرآن از برگزاری نوزدهمین دوره همایش عمری با قرآن به صورت غیر حضوری خبر داد و گفت: جزئیات برگزاری این همایش متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان فرهنگسرای قرآن اضافه کرد: برگزاری دوره آموزش مفاهیم قرآن کریم با عنوان «پرتو آسمانی» از کتاب درسنامه فهم قرآن جلد 1 و 2 نوشته حجت‌الاسلام و المسلمین حمید محمدی، اجرای محافل قرآن به صورت آنلاین و لایو در شبکه‌های اجتماعی، برپایی برنامه‌های مجازی با عنوان «بر بال ملائک»، تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی (در قالب پست و استوری) به صورت روزانه شامل دعاها و اذکار ماه رمضان، معرفی منابع احادیث و کتب مناسب قرآنی،‌ برگزاری نمایشگاه‌های خوشنویسی و نگارگری مجازی و ... از جمله فعالیت‌های فرهنگسرای قرآن در ماه ضیافت الهی است.

این قاری بین‌المللی گفت: علاوه بر برنامه‌های قرآنی یکی دیگر از برنامه‌ها، انجام فعالیت‌های جهادی و کمک‌های مؤمنانه است که با جدیت پیگیر آن هستیم. در این راستا مقرر شد با مشارکت گروه‌های جهادی منطقه 10،‌ 500 بسته معیشتی تهیه و توزیع شود و همچنین روزانه 200 بسته افطاری ساده با عنوان «سفره سبز رمضان» تهیه و توزیع می‌شود. پخت و توزیع 500 پرس غذای گرم با عنوان «پنجشنبه‌های مهربانی» برای خانواده‌های نیازمند شناسایی شده از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان فرهنگسرای قرآن خواهد بود.

انتهای پیام
captcha