اجرای تدابیر امنیتی و کرونایی عراق برای زائران در ماه رمضان
کد خبر: 3964497
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰

اجرای تدابیر امنیتی و کرونایی عراق برای زائران در ماه رمضان

نیروهای امنیتی عراق از آغاز اجرای طرح‌‎های امنیتی و تدابیر پیشگیرانه کرونا ویژه حفاظت از زائران در ماه مبارک رمضان در استان‌های نجف و کربلا و نیز اماکن عمومی واسط، بغداد و دیالی خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری موازین نیوز، نیروهای امنیتی عراق در چهار استان نجف، کربلا، بغداد و واسط طرح‌های امنیتی ویژه ماه مبارک رمضان را به اجرا گذاشتند.

عبدالکریم اسماعیل عبد، رئیس پلیس بغداد از ایجاد ساز و کار جدید امنیتی برای ماه مبارک رمضان و عید فطر امسال در این شهر خبر داد و گفت: این ساز و کار جدید شامل استقرار گشتی‌ها در نزدیک بازارهای عمومی و اماکنی است که شاهد تجمع‌های بزرگ از شهروندان است تا مانع بروز هر گونه خلل امنیتی در این اماکن شویم.

او افزود: از جمله مأموریت این گشتی‌ها، ارائه کمک به شهروندان در صورت بروز هر گونه اتفاق یا مسائل دیگری است که در آن شهروندان نیاز به کمک داشته باشند و امسال همچنین نیروهای زن را نیز به خدمت گرفته‌ایم تا اگر مسائلی نظیر زایمان ناگهانی یا مشکلات خانوادگی پیش آمد، بتوانند کمک کنند.

احمد صالح، رئیس پلیس واسط نیز گفت که فرماندهی استان یک طرح امنیتی جدیدی را برای ماه مبارک رمضان وضع کرده است که همه اعضای نهادهای امنیتی در آن حضور دارند به خصوص که طرح‌های پیشین و ویژه ایام شهادت امام موسی کاظم(ع) و اعیاد شعبانیه با موفقیت صد در صدی همراه بود.

او این طرح را در دو محور دانست و گفت: مسئولیت محور نخست بر عهده نیروهای پلیس، نیروهای محافظ تأسیسات و نیروهای امنیت ملی برای تأمین مناطق مسکونی، خیابان‌ها، مساجد، حسینیه‌ها و بازارهاست و مسئولیت محور دوم بر عهده هنگ نیروهای اضطراری است که از پیرامون استان و ورودی و خروجی‌های آن محافظت می‌کنند.

در کربلا نیز علاء الغانمی، رئیس بخش اطلاع‌رسانی اداره پلیس این استان گفت که دستگاه‌های امنیتی طرح ویژه ماه مبارک را در این استان شروع اجرا کرده‌اند.

او افزود، این طرح‌ها طی یک کنفرانس امنیت گسترده وضع شده و هدف از آن حفاظت کامل از شهروندان و زائران است و در این کنفرانس بر رعایت مصوبات ستاد کرونا درباره اوقات منع تردد و محدودیت‌های کرونایی تأکید شده است.

مقداد الموسوی، سخنگوی رسمی رئیس پلیس نجف نیز از وضع یک طرح امنیتی ویژه ماه مبارک در این استان خبر داد و گفت: این طرح شامل دو محور است؛ محور نخست مرتبط با دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا است و محور دوم مربوط به فعالیت‌های هر ساله ویژه ماه مبارک در این استان است که شامل تامین امنیت بقاع متبرکه و مساجد است که روزه داران طی این ماه از آنجا زیارت می‌کنند.
او افزود: نیروهای امنیتی در استان نجف عملیات پیش‌دستانه‌ای را برای تأمین امنیت اماکن حیاتی به اجرا گذاشته‌اند و این طرح امنیتی تا عید فطر ادامه خواهد داشت.

«صادق الحسینی» سخنگوی نیروهای الحشد الشعبی در محور استان دیالی در شرق عراق و هم مرز با جمهوری اسلامی ایران نیز گفت که طرح امنیتی ماه مبارک رمضان، از سه‌شنبه شب  با آماده‌باش نیروهای الحشد الشعبی در 13 بخش این استان از جمله نقاط مرزی با ایران به اجرا گذاشته شده است.

 او گفت: بیش از هزار نیروی الحشد الشعبی برای اجرای این طرح زیر نظر اتاق عملیات فرماندهی الحشد الشعبی در استان دیالی و با هماهنگی دیگر تشکیلات امنیتی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

انتهای پیام
captcha