3 شبستان و 12 رواق که همیشه برای بچه‌‌های مسجدی باز است
کد خبر: 3965093
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
ارزانی برنامه‌های مجازی مساجد را تشریح کرد؛

3 شبستان و 12 رواق که همیشه برای بچه‌‌های مسجدی باز است

دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ضمن تشریح برنامه‌های مجازی ویژه رمضان کانون‌‌های مساجد، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند علی‌رغم تعطیلی مساجد عضو کانون‌های مساجد شده و از برنامه‌های بچه‌‌های مسجدی بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، در گفت‌وگو با ایکنا، به تشریح فعالیت کانون‌های مساجد در ماه رمضان پرداخت و گفت: با توجه به موضوع پروتکل‌های بهداشتی بسیاری از مساجد تعطیل شده اما تمرکز برنامه‌های کانون‌های مساجد بر محور فضای مجازی است و در چند رواق به طور خاص برنامه‌های ویژه ماه رمضان را دنبال می‌کنیم.

وی تشریح کرد: در سایت بچه‌های مسجد (زیست بوم مجازی کانون‌های مساجد) سه شبستان و 12 رواق داریم که موضوعات تخصصی در این رواق‌ها ارائه می‌شود. بیشتر فعالیت‌های مربوط به ماه رمضان در رواق نور صورت می‌گیرد. از جمله این برنامه‌ها پخش اذان، قرائت قرآن، ترتیل خوانی، حفظ و ... است که در سال‌های گذشته به صورت حضوری در مساجد برگزار می‌شد اما در سال جاری به صورت مجازی اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام ارزانی افزود: برای افزایش جذابیت حضور بچه‌‌ها در برنامه‌های مسجد مجازی، برای هر حضور و فعالیت، امتیازی در نظر گرفته می‌شود و شرکت‌کنندگان در این مراسم‌ به خاطر فعالیتی که انجام می‌دهند امتیاز می‌گیرند.

رونمایی از کتاب تفسیر یک آیه از یک صفحه قرآن

وی در خصوص سایر فعالیت‌های قرآنی کانون‌های مساجد نیز گفت: در سال‌های گذشته تیمی پژوهشی طی طرحی از هر صفحه قرآن (براساس خط عثمان طه) یک آیه را انتخاب کردند که 604 آیه شد. نکات تفسیری، شعر و داستان مرتبط با این آیات و شأن نزول آیات جمع‌آوری و در قالب یک کتاب جلد پالتویی و چهار جلد وزیری تهیه شده است که در نیمه ماه مبارک رمضان رونمایی می‌شود. روحانیون، مدیران مسئول کانون‌ها و خانواده‌ها می‌توانند با استفاده از این کتاب در روز حداقل با یک آیه از قرآن آشنا شوند.

دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، قصه‌گویی قرآنی که در قالب مسابقه در رواق نور طراحی شده است، طرح سفره کریمانه که در رواق همدلی ارائه می‌شود و طی آن توزیع گوشت گرم، غذای گرم، بسته‌های کمک معیشتی و افطاری ساده با تمرکز بر  شهرستان‌های کوچک و مناطق آسیب‌پذیر انجام می‌شود و مسابقه دلنوشته، خاطره و نقاشی کودک که در رواق قلم و ترنج صورت می‌گیرد را از دیگر برنامه‌‌های ویژ‌ه ماه رمضان کانون‌های مساجد اعلام کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به تعطیلی مساجد علاقه‌مندان چگونه می‌توانند عضو کانون‌های مساجد شوند؟ گفت: برای هر گروه سنی برنامه‌های ویژ‌ه داریم، بر این اساس علاقه‌مندان با ورود به سایت بچه‌‌های مسجد به نشانی bachehayemasjed.ir می‌توانند عضو کانون مسجد مورد نظر خود شوند.

انتهای پیام
captcha