حج کشف حقایقی از عالم هستی است
کد خبر: 3965368
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
حجت‌الاسلام افتخاری:

حج کشف حقایقی از عالم هستی است

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ثمرات عمل عبادی حج بیان کرد: از نظر برخی افراد، شاید سفر حج کار نمایشی باشد، اما در حقیقت، حج کشف اسرار و حقایقی از این عالم است.

ارسال/ حج کشف حقایقی از عالم هستی استبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسن افتخاری، استاد حوزه و دانشگاه 29 فروردین در جلسه تفسیر روزانه خود با موضوع تفسیر آیات حج، گفت: ماه رمضان بزرگترین زمان تغییر بندگی و اثبات عبودیت است و باید از این بابت شکر مضاعف داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سفر حج یکی از بهترین فرصت‌ها برای تحول روحی است، افزود: حج در معنای لغوی قصد انجام کاری است. کسی که دنبال درک ارزش‌های سفر حج است به آن ارزش‌ها می‌رسد و کسی که دنبال درک حقایق بندگی است هم به آن دست خواهد یافت، ولی کسی که قرب خدا را بخواهد مرتبه بالاتری دارد.

افتخاری بیان کرد: زائران حج باید درک درستی از این سفر داشته باشند و لازمه این درک، شناخت حقایق حج است. از نظر برخی، شاید سفر حج کار نمایشی است ولی حج کشف اسرار و حقایقی از این عالم است.

وی اضافه کرد: گاهی اوقات یک الماس تراش‌خورده را به دست کودک بدهند و او بگویند اگر این را در نور بگیری از آن رنگ‌های مختلفی ساطع می‌شود و اگر شیشه تراش‌خورده را به او بدهد که زیباتر از الماس، نور را منعکس می‌کند او فرقی بین شیشه و الماس قائل نیست ولی گوهرشناس فرق این دو را می‌داند و می‌داند هزارن سال طول کشیده تا قطعه الماس در زمین پدید آید.

استاد حوزه گفت: در سفر حج هم وقتی گوهرشناس و جواهرشناس باشیم به ما این قدرت را می‌دهد که حیات معنوی خود را ارتقاء دهیم در این صورت سفری برای بازی با اماکن تاریخی و مذهبی و دیدن جغرافیای سرزمین دیگر نخواهد بود.

وی در پایان بیان کرد: در سلسله جلسات تفسیر مروری بر آیات مرتبط با حج در قرآن کریم خواهیم داشت و سلسله مطالبی تقدیم بینندگان خواهد شد.

انتهای پیام
captcha