ویروس جهش‌یافته کرونا به سرعت خانواده را درگیر می‌کند
کد خبر: 3965467
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱

ویروس جهش‌یافته کرونا به سرعت خانواده را درگیر می‌کند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان بیان کرد: در نوع جدید و جهش‌یافته ویروس کرونا که اکنون با آن مواجه هستیم تنها یک عامل مراقبتی کفایت نمی‌کند، متأسفانه این ویروس اغلب درون خانوادگی شده؛ به‌‌طوری‌ که به سرعت خانواده را درگیر می‌کند.

نوع جهش‌یافته ویروس کرونا به سرعت فرد و خانواده را درگیر می‌کندمحمد طاهری، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: در انتشار نوع جدید ویروس که در موج چهارم با آن مواجه هستیم، تنها یک عامل مراقبتی نمی‌تواند بیماری را کنترل کند، افرادی که واکسن دریافت می‌کنند نیز باید تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

طاهری افزود: شست‌وشوی مکرر دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، زدن ماسک و تعطیلی اصناف، مجموعه‌ای از عوامل مراقبتی است که همگی باهم باید رعایت شوند تا بتوان بیماری را مهار کرد.

وی با اشاره به اینکه نوع جدید ویروس کرونا در مقایسه با ویروس قبلی دوره بستری شدن را طولانی کرده است، افزود: متأسفانه این ویروس اغلب درون خانوادگی شده؛ به‌طوری‌ که به سرعت خانواده را درگیر می‌کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان ادامه داد: افت یک‌باره اکسیژن خون در بدن فرد مبتلا ویژگی خاص این ویروس است که پزشک را با چالش مواجه کرده و همین موضوع موجب روانه کردن بیمار به آی سی یو می‌شود.

طاهری اظهار کرد: با توجه به انتشار ویروس انگلیسی، غربالگری جهت شناسایی این ویروس با ویروس گذشته انجام نمی‌گیرد و ما فرض را بر این قرار داده‌ایم که با ویروس انگلیسی مواجه هستیم البته بیشتر افراد مبتلا شده در طی هفته‌های اخیر علائمی شبیه به ویروس انگلیسی را داشته‌اند.

وی درباره علت شیوع گسترده این ویروس در موج چهارم، گفت: خود ویروس جهش‌هایی داشته همچنین مردم نیز با این ویروس جهش‌یافته به‌صورت کج‌دار و مریز رفتار کردند، مسافرت‌های نوروزی، خریدهای آستانه نوروز و دید و بازدیدهای مردم به ویروس این فرصت را داد تا جهش خود را پایدار کند و نتایج موج چهارم را در پی داشته باشد.

این متخصص میکروب‌شناسی درباره شرایط هفته‌های آینده گفت: به نظر می‌رسد تا اواخر هفته روند صعودی این بیماری همچنان ادامه داشته باشد و پس از آن کاهش یابد چراکه شرایط فیزیولوژیکی بیماری نشان می‌دهد شدت بیماری نمی‌تواند بیش از یک هفته باشد.

استان همدان در شرایط قرمز کرونایی

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بیان کرد: در حال حاضر همه شهرستان‌ها در شرایط قرمز کرونایی هستند، بنابراین لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش احساس می‌شود.

وی درباره کمبود تجهیزات بیمارستانی نیز گفت: هم‌اکنون در حال انجام تمهیدات لازم برای افزایش 250 تخت آی سی یو و دستگاه اکسیژن‌ساز هستیم.

انتهای پیام
captcha