احضار مدیر مسجدالاقصی به اداره اطلاعات رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3965612
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹

احضار مدیر مسجدالاقصی به اداره اطلاعات رژیم صهیونیستی

اداره اوقاف قدس از احضار مدیر مسجدالاقصی به اداره اطلاعات رژیم صهیونیستی برای بازجویی خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، اداره اوقاف قدس در بیانیه‌ای اعلام کرد که سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی محمد الکسوانی، مدیر مسجدالاقصی را برای بازجویی احضار کرده‌اند.

اداره اوقاف قدس به جزئیات این اقدام اشاره‌ای نکرده است. مقامات رژیم صهیونیستی نیز درباره این اقدام توضیحی ارائه نکرده‌اند.

این نخستین بار نیست که الکسوانی از سوی سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل مورد بازجویی قرار می‌گیرد. او پیش از این نیز چندبار از سوی مقامات اسرائیلی بازداشت شده بود.

پویش اینترنتی روزنامه‌نگاران غزه در همبستگی با زندانیان فلسطینی

از سوی دیگر آناتولی در خبر دیگری گزارش داد که جمعی از روزنامه‌نگاران فلسطینی ساکن غزه با راه‌اندازی پویشی اینترنتی همبستگی خود را با همکاران خود که در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند، اعلام کردند.

این پویش از سوی انجمن غیردولتی روزنامه‌نگاران فلسطینی و به مناسبت روز ۱۷ آوریل یعنی روز اسیر فلسطینی، از طریق برنامه زوم در فضای مجازی برگزار شد.

محمد ابو قمر، مدیر این انجمن در پویش مذکور گفت: ۲۵ روزنامه‌نگار فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند و مجدداً بازداشت اکثر آنها بدون هیچ اتهامی تمدید شده است. ۴ نفر از آنان نیز در زندان‌های انفرادی محبوس هستند.

ابو قمر از اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطینی خواست تا به وضعیت این اسرای روزنامه‌نگار رسیدگی کنند. وی همچنین از مؤسسات حقوق بشری خواستار شد که این مسئله را در اولویت کارهای خود قرار دهند.

وی ضمن درخواست از دولت فلسطین برای وارد کردن فشار بر جامعه بین‌المللی جهت آزادی این اسرا، به اتحادیه‌های روزنامه‌نگاران عرب و بین‌الملل ضرورت رسیدگی به این مسئله را یادآور شد.

کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران که مقر آن در ژنو است، نیمه مارس گذشته اعلام کرد که رژیم اسرائیل ۲۵ روزنامه‌نگار فلسطینی را در زندان‌های خود بازداشت کرده است.

بر اساس آخرین آمارها حدود ۴۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که ۴۱ زن، ۱۴۰ کودک و ۴۴۰ بازداشت اداری (بازداشت بدون اتهام) در میان آنها دیده می‌شوند.
انتهای پیام
captcha