ضرورت تقویت همبستگی اسلامی در ماه رمضان + فیلم
کد خبر: 3965631
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
درس گفتار «بهار بندگی» / 5

ضرورت تقویت همبستگی اسلامی در ماه رمضان + فیلم

دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان، ماه رمضان را فرصتی برای عمل به فرامین الهی در تقویت همبستگی امت اسلامی به منظور مواجهه با دشمنان اسلام و استعمارگران توصیف کرد.

روز یازدهم / رمضان فرصتی برای وحدت و همبستگی اسلامی در مواجهه با دشمنان اسلام و استعمارگران است/آماده

به گزارش ایکنا، شیخ علی محیی‌الدین قره‌داغی، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان در پنجمین قسمت از سلسله درس‌گفتار «بهار بندگی» که به صورت ویدئوکلیپ برای ایکنا تهیه شده و در اختیار این رسانه قرار گرفته است، ماه رمضان را فرصتی برای عمل به فرامین الهی در تقویت همبستگی امت اسلامی به منظور مواجهه با دشمنان اسلام و استعمارگران توصیف کرد.
شرح سخنان شیخ قره‌داغی در یازدهمین روز از ماه مبارک رمضان بدین قرار است:
«بسم اللّه الرّحمن الحمد للّه رب العالمین و الصلاة و السلام علی سید المرسلین حبیب اللّه و حبیب قلوب المؤمنین رسول اللّه محمد بن عبد اللّه و علی آله الطیبین الطاهرین، و علی صحبه المیامین و من تبعهم بإحسان إلی یوم الدین.
فرصت بزرگ ورود به ماه مبارک رمضان را غنیمت شمارید که ماه خیر،‌ برکت و نیکوکاری، ماه صفای قلوب و پاکی جان‌ها و آرامش دل‌هاست.
در این حال و هوای پربرکت ماه رمضان دل‌ها می‌بایست با تقوا و خلوص به سمت خداوند متعال روی آورد و به فرمان خدا به سمت آشتی، همبستگی و همکاری میان امت اسلامی پیش رود.
همبستگی اسلامی، تکلیفی شرعی است که خداوند متعال به آن فرمان داده و فرموده است که «و همگى به ریسمان خدا چنگ زنید و پراكنده نشوید».
خداوند همچنین به همکاری میان تمام مسلمانان دستور داده و فرموده است: «و در انجام نيكى‌ها و دورى از ناپاكى‌ها يكديگر را يارى دهيد و هرگز در گناه و ستم، به هم يارى نرسانيد».
خداوند متعال فرمان داده که یک امت واحده باشید، یک امت متحد و قوی تا گواه این سخن پروردگار باشید که فرمود: «شما (مسلمانان حقیقی) نیکوترین امتی هستید که پدیدار گشته‌اید»؛ بنابراین نکویی در نژادها نیست؛ بلکه در اعمال، علم و اخلاق است.
از همین رو خدمت شما خواهران و برادران گرامی عرض می‌کنم که پیام من به امت اسلامی ما، همه امت اعم از رهبران، ملت‌ها، علما و اندیشمندان این است که ابتدا با خدا و سپس با خودتان و امتتان آشتی کنید. امروز امت شما بیش از هر زمان دیگری به وحدت و همبستگی نیاز دارد، زیرا دشمنان اسلام این امت را مورد حمله و آزار و اذیت قرار داده‌اند.
جمعیت ما مسلمانان کم نیست ما یک میلیارد و هفتصد میلیون نفر هستیم اما در واقع از یکدیگر پراکنده‌ایم؛ بنابراین همبستگی و همکاری،‌ فریضه و تکلیفی شرعی، ضرورت و عملی در برابر حملات، مشکلات و مصیبت‌هایی است که امت اسلام را در هر کجا درگیر کرده است و رفع این بلایا، مصائب و تجاوزگری‌های دشمنان اسلام و استعمارگران محقق نمی‌شود، جز با اینکه در اخلاص، توحید، تقوا و مقاصد ماه مبارک اعم از صفا و پاکی بخشیدن به دل‌ها متحد شویم.
خداوند، ما و امت ما را برای رسیدن به این خیر و نیکی موفق بدارد و این امت را به این همبستگی مطلوب و اتحادی که تکلیف شرعی، عقلی و فطری است، برساند و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته».

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha