دشمنان عقل و انسانیت در تاریخ را بشناسیم + صوت
کد خبر: 3966397
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
جان کلام/ استاد حسین انصاریان:

دشمنان عقل و انسانیت در تاریخ را بشناسیم + صوت

جنایت به عقل، فکر و روان بشر است و قابل مقایسه به جنایت به بدن نیست. گاهی فردی بدن کسی را می‌کشد، اما گاهی فردی عقل، روان، قلب و انسانیت مردم را می‌کشد. خداوند در قیامت با دشمنانی که ائمه(ع) ما را تبعید کردند، زندان بردند و کشتند و یا وقتشان را هدر می‌دهند، آن قدر عقل‌ها معطل و روان‌ها اسیر و افکار منحرف شد که ما تعداد کشته‌های در میدان عقل و فکر و روان را نمی‌توانیم احصا کنیم و بشماریم.

به گزارش ایکنا، استاد حسین انصاریان، مفسّر و خطیب توانای حوزه علمیه دارای تألیفات متعدد در زمینه‌های اخلاقی و تربیتی و آشنایی با سیره اهل بیت(ع) دارد. به همین مناسبت درس‌گفتارهای کوتاه اخلاقی از وی در ایام ماه رمضان منتشر می‌شود.

خداوند در قیامت با دشمنانی که ائمه(ع) ما را تبعید کردند، زندان بردند و کشتند یا وقتشان را همانند امیرمؤمنان(ع) به جنگ جمل، صفین و نهروان گرفتند و حضرت شهید شد. چه دادگاهی دارند و چه محاکمه‌ای؟

به این جنایت دیگر نمی‌توان گفت: «جنایت جانی» کاری که اینان غیر از کشتاری که در این ۱۵۰۰ سال از اهل ایمان کردند، جنایت به عقل، فکر و روان بشر است و قابل مقایسه به جنایت به بدن نیست.

گاهی فردی بدنی را می‌کشد، اما گاهی فردی عقل مردم را می‌کشد، روان مردم را می‌کشد، قلب مردم را می‌کشد و انسانیت مردم را می‌کشد. این‌ها که مانع شدند ۱۵۰۰ سال است، آن قدر عقل‌ها معطل و روان‌ها اسیر و افکار منحرف شد که ما تعداد کشته‌های در میدان عقل، فکر و روان را نمی‌توانیم احصا کنیم و بشماریم.

کد
انتهای پیام
captcha