پیام مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش در آستانه روز معلم
کد خبر: 3968520
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹

پیام مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش در آستانه روز معلم

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با صدور پیامی به مناسبت سالروز شهادت استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و هفته بزرگداشت مقام شامخ معلم از معلمان و تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت کشور تشکر کرد.

مسیب زاده

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در پیامی سالروز شهادت استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و هفته بزرگداشت مقام شامخ معلم را به همه معلمان و تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت کشور تبریک و تهنیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولًا مِنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ وَإِنْ کَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِی ضَلَالٍ مُبِینٍ»
 
اوست خدایى که به میان مردمى بى‌کتاب پیامبرى از خودشان مبعوث داشت تا آیاتش را بر آن‌ها بخواند و آن‌ها را پاکیزه سازد و کتاب و حکمتشان بیاموزد. اگر چه پیش از آن در گمراهى آشکار بودند. (سوره مبارک جمعه، آیه ۲)

معلم در آیات قرآن جایگاه بسی بلند دارد. «آنگاه که برای هدایت وتکامل می‌سوزد و می‌گدازد تا پیچیده‌ترین و بهترین شاهکار خلقت، یعنی انسان، اساسی‌ترین و ضروری‌ترین نیازش که آموختن است، را برطرف نماید؛ در نقش کلیدی انبیاء جلوه می‌کند.
 
هفته گرامیداشت یاد و خاطره بزرگ معلمان سرزمینم استادشهید علامه مرتضی مطهری را به همه معلمان؛ خصوصا معلمان عزیزومربیان محترم قرآن تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.
 
ان‌شاءالله بتوانیم همواره مانند شاگردانی در مکتب انبیاء بزرگ الهی، سراج منیری در مسیر آموزش و پرورش دانش‌آموزان میهن اسلامیمان باشیم.
انتهای پیام
captcha