حماس اقدامات رژیم صهیونیستی در محله شیخ جراح را محکوم کرد
کد خبر: 3968770
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶

حماس اقدامات رژیم صهیونیستی در محله شیخ جراح را محکوم کرد

فوزی برهوم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در بیانیه‌ای اقدامات رژیم صهیونیستی در محله شیخ جراح به منظور وادار ساختن اهالی این محله برای ترک خانه‌های خود و تغییر هویت فلسطینی این محله را محکوم کرد.

 به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری حماس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) با صدور بیانیه‌ای  این اقدامات را محکوم کرد.

در این  بیانیه آمده است:  اقدامات رژیم صهیونیستی در محله شیخ جراح در قدس اشغالی، در وادار کردن اهالی این محله برای ترک منازل خود و غصب خانه‌های این محله توسط اشغالگران، آشکارا هویت فلسطینی شهر بیت‌المقدس و حضور مردم فلسطین در این شهر را هدف گرفته است.

این بیانیه می‌افزاید: این اقدامات یک عمل نژادپرستانه خطیر و جنایت تازه‌ای است که باید آن‌ را به کارنامه سیاه اشغالگران در برخورد با مردم فلسطین در قدس شریف افزود. عدم اتخاذ موضعی  استوار و شجاعانه از سوی مسئولان دولت خودگردان در قبال این تجاوز صهیونیست‌ها، آن‌ها را در انجام این اقدامات گستاخ‌تر کرده است. علاوه بر این جنایت عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل نیز به پوششی رسمی برای تداوم این جنایات و تجاوزهای صهیونیست‌ها تبدیل شده است.

در بیانیه حماس همچنین آمده است: ما به رژیم  صهیونیستی درباره هرگونه حماقت در حق هموطنان‌مان در قدس و در محله شیخ جراح، هشدار می‌دهیم و مسئولیت کامل این سیاست‌های نژادپرستانه و اقدامات تحریک‌آمیز در حق مردم قدس و  تمام پیامدهای آن‌ را متوجه رژیم اشغالگر قدس می‌دانیم. ما هموطنان خود در بیت‌المقدس، کرانه باختری و اراضی اشغالی را به حضور در محله شیخ جراح فرا‌می‌خوانیم تا مانند آنچه در محله باب الرحمه و باب العامود رخ داد، با تشکیل صفوف به هم پیوسته در خانه‌ها، کوچه‌ها و خیابان‌های این محله، سپری انسانی برای محافظت از این محله تشکیل بدهند و نقشه‌های صهیونیست‌ها درباره این محله را نقش بر آب کنند و در این میان نباید از هیچ آسیب و تلفاتی هراسید.

 ما همچنین از اتحادیه عرب و سازمان کنفرانس اسلامی و ملت‌های مسلمان می‌خواهیم تا به مسئولیت خود در حمایت از هموطنان‌مان در قدس عمل کنند و در راستای توقف این تجاوز و  پشتیبانی از مقاومت مردم فلسطین و اهالی قدس شریف اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha