تمرین وقف اِسکان و اِبدال + فیلم
کد خبر: 3968794
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹
آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن به روش نوین/ 25

تمرین وقف اِسکان و اِبدال + فیلم

وقف آخرین حرف کلمات در آیات قرآن کریم به هنگام نفس‌گیری یا توقف، به دو صورت اسکان و ابدال را در چندین مثال تمرین می‌کنیم.

تمرین وقف اِسکان و اِبدال + فیلمبه گزارش ایکنا، سیدیوسف درود، مدرس قرآن در بیست و پنجمین جلسه «آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن به روش نوین» به بیان مثال‌هایی پیرامون وقف آخر کلمات در قرآن پرداخت. مخاطبان این سی جلسه، علاقه‌مندان به یادگیری صحیح‌خوانی قرآن در تمامی سنین هستند که باید با حروف الفبای عربی آشنایی داشته باشند. متن و فیلم قسمت 25 در ذیل آمده است؛

«وقف اسکان؛ تمامی حروف آخر کلماتی که آخرشان دارای صداهای کوتاه یا دارای تنوین -ٍ و -ٌ است، چون عقابِ، یومئذٍ، هنگام وقف، ساکن می‌شوند.

وقف ابدال؛ تبدیل کردن حرف آخر به چیز دیگر است؛ هنگامی که تنوین _ً را در آخرین حرف کلمه می‌بینیم، باید آن را به «الف مدی» تبدیل کنیم.

وقف بدون تغییر؛ هنگامی که انتهای کلمه صدای کشیده دارد، در وقف به همان صورت صدای کشیده خوانده می‌شود. مثل آیات سوره شمس «وَالشَّمْسِ وَضُحَاهَا». (برای تمرین بیشتر به فیلم مراجعه شود.)

یادآوری می‌شود، سی درس آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم، طی ماه رمضان هر روز منتشر شده و در آینده نیز در قالب پرونده‌ای ویژه بر روی سایت iqna.ir قابل دسترس خواهد بود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۶ - ۱۱:۲۵
0
0
سلام بسیار خوب توضیح داده شده است.
فقط لطفاً کیفیت کلیپ بهتر کنید. مثل 720p یا1070p
captcha