تبدیل مسجد به مرکز مراقبت از بیماران کرونایی در دهلی
کد خبر: 3968830
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳

تبدیل مسجد به مرکز مراقبت از بیماران کرونایی در دهلی

مسئولان یک مسجد در پایتخت هند، با توجه به شدت گرفتن شیوع کرونا در این کشور، یک مسجد را به مرکز قرنطینه بیماران کرونایی تبدیل کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از داکاتریبیون، مسئولان مسجد گرین پارک در دهلی  می‌گویند که این مسجد را به مرکز قرنطینه بیماران کرونایی تبدیل کرده‌اند.

محمد سلیم، دبیر کمیته مدیریت مسجد گرین پارک، به خبرنگاران گفت: ما با توجه به افزایش موارد کووید 19 در کشور و مشکل بیمارستان‌ها در پذیرش سیل بیماران کرونایی، مسجد خود را به مرکز قرنطینه تبدیل کرده‌ایم.

وی گفت: این مرکز قرنطینه مجهز به 10 تختخواب و امکانات پزشکی است و ماسک، مواد ضد‌عفونی‌کننده و دارو در اختیار بیماران می‌گذارد. ما همچنین کیت‌های PPE را همراه با غذا برای بیماران فراهم کرده‌ایم. وی افزود: متأسفانه ما در حال حاضر دستگاه‌های اکسیژن‌رسانی نداریم، اما سعی خواهیم کرد هرچه سریعتر آن را تأمین کنیم.

این چندمین مسجد هند است که به مرکز پذیرش و بستری بیماران کرونایی تبدیل شده است. روز گذشته شورای مشورتی سازمان‌های اسلامی مالزی از مسلمانان هند که با باز کردن در مساجد و تبدیل آنها به مرکز بستری بیماران کرونایی به هموطنان خود خدمت کردند، تجلیل کرد.

محد عزمی عبدالحمید، رئیس این شورا در بیانیه‌ای گفت: اقدامات سازمان‌های اسلامی و مسلمانانی كه برای كمک به كاهش بار فزاینده سیستم مراقبت‌های بهداشتی هند با ارائه تجهیزات اکسیژن و بستری بیماران، در این بحران خدمت کردند، واقعاً ستودنی است.

انتهای پیام
captcha