برگزاری پنجمین جمعه خشم در بحرین به منظور همبستگی با زندانیان سیاسی
کد خبر: 3969135
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰

برگزاری پنجمین جمعه خشم در بحرین به منظور همبستگی با زندانیان سیاسی

اعتراضات مردمی در بحرین با هدف همبستگی با زندانیان سیاسی، در پی خودداری مسئولان رژیم آل خلیفه از ارائه اطلاعاتی درباره آنها وارد پنجمین هفته خود می‌شود.

برگزاری پنجمین جمعه خشم در بحرین به منظور همبستگی با زندانیان سیاسی

به گزارش ایکنا به نقل از العالم عربی، هفته گذشته نیروهای سیاسی و فعالان مخالف حکومت بحرین، مردم را به تداوم اعتراضات برای همبستگی با زندانیان سیاسی تا پنجمین جمعه خشم پیش رو، در 30 آوریل فراخواندند.

در طی پنج هفته گذشته بحرین شاهد اعتراضات گستردهای بود که به منظور  اعلام همبستگی با زندانیان سیاسی شکل گرفته است. علاوه بر این  نیروهای سیاسی و فعالان مخالف رژیم آل خلیفه، پایداری و ثابت قدمی ملت بحرین در دفاع از حقوق فرزندان در بند خود را  ستودند.  

تجمعات بزرگتر

این نیروها و فعالان سیاسی بر تداوم جنبش و اقدامات مختلف با حضور بیشتر مردم تا آزادسازی کامل زندانیان سیاسی، تأکید کردند. این موضوع پس از شیوع بیماری کرونا در زندان‌های بحرین اهمیت بیشتری یافته است.

در هفته گذشته، مناطق مختلف بحرین شاهد برپایی تظاهرات مردمی جدید بودند که در مقابله با اقدامات سرکوبگرانه رژیم حاکم بحرین صورت گرفت و هدف آن اعمال فشار بر مقامات رژیم برای آزادسازی زندانی سیاسی بود.

عدم رعایت معیارهای بهداشتی در زندان‌ها و نادیده گرفتن عامدانه پروتکل‌های بهداشتی از سوی مقامات رژیم بحرین سبب شده است تا جان این زندانیان در خطر باشد. جان سپردن عباس مال الله، زندانی سیاسی در زندان جو در ششم آوریل گذشته، زنگ خطری در این راستا بود.

نگرانی سازمان‌های حقوق بشر

از سویی دیگر، سازمان عفو بین‌الملل نسبت به قطع تماس‌های زندانیان در این زندان، با خانواده‌های خود از چهار هفته گذشته اعلام نگرانی کرد.

این سازمان در چندین رشته توئیت، که در حساب رسمی خود در توئیتر منتشر کرد، از تداوم تماس‌ها با این سازمان مبنی بر قطع ارتباط زندانیان سیاسی در زندان مرکزی جو با خانواده‌های خود، خبر داده است. قطع تماس‌ها پس از شیوع کرونا در  این زندان و بروز درگیری‌هایی میان زندانیان و نگهبانان زندان آغاز شد.

وی افزود که مؤسسه ملی حقوق بشر و دادستانی از ارائه هرگونه رسید یا مدرکی به خانواده‌ها مبنی بر ثبت شکایت آنها، خودداری کرده‌اند.

نگرانی این سازمان پس از آنکه وزیر کشور بحرین ابتلای این زندانیان را انکار کرد، اوج گرفت. همچنین  مسئولان زندان ده‌ها تن از زندانیان را پس از سرکوب خونین در ابتدای ماه گذشته میلادی به مکانی نامعلوم انتقال داده‌اند. این درگیری در پی اعمال خشونت از سوی مزدوران وابسته به وزارت کشور به رهبری هاشم الزیانی مدیر زندان علیه زندانیان، ایجاد شد.

سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پس از گذشت 10 سال از  قیام مردم  بحرین، ظلم نظام‌مند  افزایش یافته است و این آزار و اذیت‌ها هر‌گونه فضایی برای آزادی بیان را از میان برده است.»

انتهای پیام
captcha