جهاددانشگاهی در برگزاری دوره تربیت مربی قرآن پیش‌دبستانی پیشگام باشد
کد خبر: 3969432
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
خاورزاده بیان کرد:

جهاددانشگاهی در برگزاری دوره تربیت مربی قرآن پیش‌دبستانی پیشگام باشد

پشتیبان و مدرس فصیح‌خوانی طرح دانشجومعلم قرآن سازمان قرآنی دانشگاهیان گفت: امیدوارم همینطور که جهاددانشگاهی برای برگزاری دوره‌های روخوانی و روان‌خوانی بزرگسالان اهتمام دارد، برای اجرای دوره‌های تربیت مربی قرآن پیش‌دبستانی نیز اقدام کند.

زهره خاورزاده از پشتیبانان و مدرسان فصیح‌خوانی در چهارمین دوره از طرح دانشجومعلم قرآن سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در گفت‌وگو با ایکنا درباره محتوا و مباحث این دوره، اظهار کرد: طی این دوره فصول مناسب و مفیدی ارائه شد به ویژه درس‌ علوم قرآنی به دلیل مقارن شدن این دوره با ماه مبارک رمضان، اثرگذاری لازم را روی قرآن‌آموزان داشت.

وی با توجه به اینکه سه دوره است به عنوان مدرس این دوره‌ها با جهاددانشگاهی همکاری می‌کند، اضافه کرد: حتی این دوره‌ها و نحوه بازخورد مطالب با بیان جذاب مدرسان به اندازه‌ای بر روی دانشجویان اثرگذار شد که موجب بازنگری آنها بر روی اعتقاداتشان شد، در کلاسم دختری بود که دلش می‌خواست پوشش حجابش را تغییر دهد که از من مشورت گرفت و با بازخورد خوب خانواده‌اش، در حال حاضر پوشش چادر را انتخاب کرده است. این نشان‌دهنده محتوای مفید دوره و بار اعتقادی و ارزشی دوره‌های تربیت معلم قرآن است.

خاورزاده گفت: این دوره‌ها به اندازه‌ای بر روی دانشجویان تأثیرگذار است و دانشجو را دغدغه‌مند می‌کند که سعی می‌کنند که تدریس قرآن را از میان خانواده‌ها و دوستان خود شروع کنند و نکات آموزشی روخوانی و روان‌خوانی را به اعضای خانواده آموزش دهند. خاطرم هست یکی از دانشجویان به اندازه‌ای به این دوره و تدریس قرآن علاقه‌مند شده بود که کارش را از مسجدی از اهل‌تسنن و با 20 قرآن‌آموز آغاز کرده بود و برای بازدید نیز به آنجا رفتم.

وی درباره زمان اجرای دوره‌ها و نحوه تعامل در برگزاری دوره بیان کرد: البته دوره حضوری دارای برنامه روتین و مشخصی است اما در دوره مجازی نیز با دانشجویان و کلاس‌های آموزشی درسی‌شان راه آمده‌اند به عبارت دیگر برخی از فایل‌های آموزشی را مسئول محترم اجرایی بعضا سه بار در گروه و کانال بارگذاری می‌کند تا اگر احیانا دانشجویان در آن ساعت طرح نتوانستند فایل را ببینند و باز هم زمان سومی برای آن در نظر گرفته شده است و این حکایت از اهمیت قرآن‌آموزان و دانشجویان برای مجموعه آموزشی برگزارکننده طرح تربیت معلم قرآن کریم دارد.

این مدرس قرآن درباره نحوه آشنایی‌اش با این طرح و انتخاب به عنون مدرس دوره اظهار کرد: از سال 81 تا کنون با سازمان تبلیغات اسلامی و آستان قدس رضوی همکاری دارم و سابقه حدود 17 ساله تدریس قرآن را دارم. حدود سه سالی هست که در بند نسوان کلاس زندان سرخس خراسان رضوی دارای کلاس هستم. یکی از بانوان مددجو توانست با حضور در این کلاس‌های حفظ، حافظ 20 جزء قرآن شود و اکنون آزاد شده و به حدی به آموزه‌های قرآنی علاقه‌مند شده است که الان کلاس قرآن برگزار می‌کند. فراخوان برگزاری این دوره را هنگامی که دبیر کانون قرآن دانشگاه پیام نور بودم برای دانشجویان اعلام کردم و رزومه خودم را برای سازمان قرآنی دانشگاهیان ارسال کردم و از آنجا همکاری من با این مجموعه آغاز شد.

وی به محسنات دوره مجازی اشاره کرد و گفت: از جمله محسنات دوره مجازی این است که بُعد مکان و جغرافیا را از بین برده است و هر فردی از هر کجا می‌تواند از دوره‌ها استفاده کند، به طور مثال در همین کلاس طرح تربیت‌معلم قرآن دانشجویان از شهرهای مختلف با لهجه‌های شیرین مختلف هستند که آدم از همکلامی با آنها لذت می‌برد و به نظرم این باعث گرم‌تر شدن فضای کلاس می‌شود، چون می‌بیند از شهرهای مختلف با لهجه‌های مختلف همه به گرد قرآن جمع شده‌اند و این لذت‌بخش است.

خاورزاده پیشنهاد داد: امیدوارم همینطور که جهاددانشگاهی برای برگزاری دوره‌های روخوانی و روان‌خوانی بزرگسالان اهتمام دارد برای برگزاری دوره‌های تربیت مربی پیش‌دبستانی قرآن نیز اقدام کند، چرا که متقاضیان زیادی دارد و بسیاری علاقه‌مند به تدریس برای مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی هستند.

انتهای پیام
captcha