برگزاری طرح دانشجومعلم در فضای مجازی استمرار یابد
کد خبر: 3969510
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

برگزاری طرح دانشجومعلم در فضای مجازی استمرار یابد

رقیه پلهم‌عباسی درباره ادامه برگزاری این طرح در فضای مجازی گفت: باید این روند پس از ایام کرونا ادامه داشته باشد، چون برنامه دانشجویان با کلاس‌های دانشگاهی محدود می‌شود و شاید فرصت حضور در کلاس‌ها و طرح‌های فوق برنامه را نداشته باشند و فضای حضوری و مجازی مکمل یکدیگر هستند.

طرح دانشجو معلم در بستر مجازی استمرار داشته باشد/ ضرورت زیبایی خوانی قرآن برای هر دانشجورقیه پَلهَم‌عباسی، از پشتیبانان و مدرسان فصیح‌خوانی در چهارمین دوره از طرح دانشجومعلم سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، در گفت‌وگو با ایکنا درباره محتوا و مباحث این دوره اظهار کرد: دروس و محتوای دوره به گونه‌ای طراحی شده است که برای دانشجویان در سایر رشته‌ها کارایی داشته باشد و مطالب مفید و قابل بهره‌برداری باشد.

وی با تأکید بر اینکه پایه آموزش قرآن، آشنایی با لغات و مفاهیم قرآن است، ادامه داد:‌ این امر به صورت کارشناسی در این دوره تربیت معلم در نظر گرفته شده است.  

عباسی با اشاره به اینکه همه ما با علوم قرآنی آشنایی نسبی داریم، افزود: البته اینکه از لحاظ علمی زیبایی‌خوانی قرآن و مفاهیم و معنای واژه‌های قرآنی را یاد بگیرم، موضوع دیگری است، چراکه دانشجو در هر رشته و با هر علم و فنی به عنوان یک مسلمان نیازمند، این علم است تا بتواند سوره‌های قرآن را به سادگی و زیبایی بخواند. کاش این دوره جزو واحدی از دروس دانشگاهی مصوب می‌شد تا دانشجویان با گذراندن این دوره، موفق به دریافت مدرک تحصیلی‌شان شوند. 

وی که از شرکت‌کنندگان طرح دانشجومعلم در سال 95 بود، گفت: از زمان آشنایی‌ام با این طرح هر سال شاهد روند رو به رشد آن و برنامه‌ریزی دقیق‌تری هستم، به طوری که امسال به دلیل شیوع کرونا و در پی ارتباط مناسب و تعامل مطلوب سازمان قرآنی دانشگاهیان با شرکت‌کنندگان و دانشجویان علاقه‌مند به این طرح، مدرسان دوره توانستند که این دوره را در فضای مجازی مدیریت کنند. به طوری که برخی از فایل‌ها چون روش تدریس روخوانی و روان‌خوانی در سه نوبت و طی یک روز در کانال بارگذاری می‌شد تا دانشجو در هر زمانی فایل را دریافت کند و از مباحث بازنماند. 

عباسی که در سال‌های گذشته به عنوان مربی تعیین سطح با این طرح همکاری داشت و امسال برای نخستین بار مدرس و پشتیبان دانشجویان است، درباره حضور دانشجویان از شهرهای مختلف اظهار کرد: دوره مجازی برخی از فواید دوره حضوری را ندارد، اما در این دوره شاهد حضور دانشجویان از شهرهای مختلف بودیم که نشان‌دهنده استقبال از طرح و میزان فراگیری آن و انگیزه بیشتر شرکت‌کنندگان است. مرکز دانشجومعلم سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور گام بزرگی را در فضای مجازی برداشته است و فکر نکنم در ایام شیوع کرونا مجموعه‌ای توانسته باشد که امکان حضور حدود 200 دانشجو را در زمانی مشخص فراهم آورد.

این مدرس درباره اینکه آیا پس از ایام کرونا ادامه برگزاری این طرح را در بستر فضای مجازی لازم می‌داند؟ گفت: باید این روند ادامه داشته باشد، چون برنامه دانشجویان با کلاس‌های دانشگاهی محدود می‌شود و شاید فرصت حضور در کلاس‌ها و طرح‌های فوق برنامه را نداشته باشند. البته دوره مجازی به دانشجویان این مکان را می‌دهد که در هر زمانی از کلاس بهره‌مند شوند و فضای حضوری و مجازی مکمل یکدیگر هستند.

عباسی در پایان از مجریان طرح دانشجومعلم و همراهی مرکز و سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برای برگزاری این طرح تشکر کرد. 

انتهای پیام
captcha