موافقت پادشاه سعودی با ساخت مسجد در دانشگاه اسلامی پاکستان
کد خبر: 3970020
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶

موافقت پادشاه سعودی با ساخت مسجد در دانشگاه اسلامی پاکستان

پادشاه عربستان سعودی با ساخت مسجد و مرکز اسلامی در دانشگاه بین‌المللی اسلام آباد پایتخت پاکستان موافقت کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیاالیوم،  ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی روز گذشته موافقت خود را برای ساخت مسجد در دانشگاه بین‌المللی اسلامی در اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان اعلام کرد.

این پروژه که در شهرک دانشگاهی (10-H) واقع شده است، شامل یک شبستان برای مردان با گنجایش چهار هزار نمازگزار، یک شبستان برای زنان با ظرفیت دو هزار نمازگزار و صحن خارجی که شش هزار نفر گنجایش دارد. 

این پروژه همچنین شامل کتابخانه و موزه ملک سلمان، سالن کنفرانس محمد بن سلمان و همچنین محوطه‌ای برای خدمات اداری و پارکینگ است.

معصوم یاسین‌زایی، رئیس دانشگاه اسلام‌آباد اعلام کرد این بنا فقط یک مسجد نخواهد بود بلکه مجموعه‌ای عظیم با یک مرکز تحقیقاتی و فرهنگی برای دانش‌پژوهان و دانشجویان خواهد بود. همچنین یک مرکز تحقیقاتی در این مجموعه، در زمینه زبان عربی، فرهنگ و میراث اسلامی فعالیت خواهد کرد. این مرکز به فناوری دیجیتال مجهز خواهد شد تا دوره‌های آنلاین عربی را از اسلام‌آباد به سراسر جهان ارائه دهد. وی افزود كه محققان سایر كشورهای مسلمان نیز از نظر فكری به این مركز كمک خواهند كرد.

به گفته وی در ابتدا هزینه ساخت مسجد ۵۰۰ میلیون روپیه معادل ۳,۳ دلار برآورد شده بود اما اکنون با افزوده شدن مرکز تحقیقاتی و فرهنگی در این پروژه، هزینه آن افزایش می‌یابد.

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان روز جمعه، در سفر رسمی به عربستان به دعوت ولیعهد سعودی وارد شهر جده عربستان شد. خبرگزاری عربستان اعلام کرد که در این سفر دو روزه علاوه بر بررسی روابط دو جانبه بین دو کشور  درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بحث خواهد شد.

انتهای پیام
captcha