شهادت 24 فلسطینی از جمله 9 کودک در غزه / تأکید مقاومت بر ادامه پاسخ راکتی + فیلم
کد خبر: 3970753
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
همراه با تحولات قدس؛

شهادت 24 فلسطینی از جمله 9 کودک در غزه / تأکید مقاومت بر ادامه پاسخ راکتی + فیلم

گروه‌های مقاومت فلسطین تأکید کردند که تا زمانی که حملات رژیم صهیونیستی علیه قدس و مسجدالاقصی ادامه داشته باشد هیچ راهکار سیاسی قادر به توقف پاسخ راکتی مقاومت نیست.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، سرزمین‌های اشغالی فلسطین شب گذشته شاهد پاسخ محکم مقاومت به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه قدس و مسجدالاقصی بود.

گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه تأکید کردند که این حملات فقط ضرب شصتی به رژیم صهیونیستی بود و اگر این رژیم به حملات خود علیه قدس ادامه دهد، حملات راکتی نیز ادامه خواهد داشت.

گروهان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی سحرگاه امروز سه‌شنبه اعلام کرد که شب گذشته شهر تل‌آویو و سایر شهرهای فلسطین اشغالی را هدف حمله موشکی قرار داده بود.

سرایا در بیانیه‌ای مختصر گفت: تل‌آویو و شهرهای اشغالی هدف حمله موشکی قرار گرفت.

با این حال ارتش رژیم صهیونیستی هم شامگاه دوشنبه از آغاز یک عملیات نظامی علیه غزه با نام حارس الاسوار خبر داد و در حملات دیشب خود به غزه 24 نفر از جمله 9 کودک شهید و 103 نفر دیگر را زخمی کرد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفته است که نیروی هوایی این رژیم شب گذشته 130 نقطه از نوار غزه را بمباران کرده است.

پلیس رژیم صهیونیستی هم شب گذشته با شلیک گلوله‌های پلاستیکی و بمب‌های گازی و صوتی به مسجدالاقصی حمله‌ور شد در حالی که صبح دیروز نیز مسجدالاقصی چهار ساعت صحنه حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی بود.

نظامیان صهیونیست همچنین برای چندین ساعت نمازگزاران را در مسجد‌الاقصی محاصره کرده و به سمت آنها گلوله‌های صوتی یا گاز اشک‌آور شلیک می‌کردند.

به گفته هلال احمر فلسطین این حملات با زخمی شدن بیش از 612 نفر همراه بوده است.

گروه‌های فلسطینی ساعت شش بعد از ظهر دیروز به وقت قدس با پایان ضرب‌الاجلی که برای رژیم صهیونیستی به منظور تخلیه مسجدالاقصی و محله الشیخ جراح قدس از نظامیان خود تعیین کرده بودند، حملات راکتی خود را به سمت فلسطین اشغالی آغاز کردند.

قریب به 150 فروند موشک شب گذشته ظرف چند ساعت از غزه به سمت نخست قدس اشغالی و سپس شهرک‌های صهیونیست‌نشین عسقلان، سدیروت و برخی دیگر از شهرک‌های همجوار نوار غزه شلیک شد.

یک جیپ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی نیز همان عصر دیروز توسط گروه‌های مقاومت هدف گرفته و به زخمی شدن یک نظامی صهیونیست منجر شد.

شامگاه دوشنبه همچنین در فاصله دو کیلومتری صحن مسجدالاقصی در قدس و در حین اقامه نماز مغرب هزاران فلسطینی در مسجد، یک آتش‌سوزی رخ داد و تصاویر ویدئویی نشان می‌دهد، صدها یهودی در حین آتش‌سوزی در اطراف مسجد به رقص و پایکوبی مشغولند.

از سوی دیگر در پی تیراندازی یک شهرک‌نشین صهیونیست در شهر «اللد» در اراضی اشغالی ۱۹۴۸، یک جوان فلسطینی به نام به شهادت رسید و یک نفر دیگر زخمی شد. بسیاری از شهرهای اراضی اشغالی ۱۹۴۸ و همچنین شهرهای کرانه باختری دیشب شاهد تظاهرات اعتراضی بود.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس سحرگاه امروز سه‌شنبه اعلام کرد که اگر اسرائیل به حملات خود علیه قدس و مسجدالاقصی ادامه دهد، این جنبش تصمیم دارد حملات فعلی خود را ادامه دهد.

هنیه در بیانیه‌ای گفت: مادامی که رژیم اشغالگر همه اشکال حملات و تروریسم خود در قدس و مسجد الاقصی را متوقف نکند، ما تصمیم گرفتیم به حملات خود ادامه دهیم.

ویدئویی از بسیج فلسطینی‌ها و حرکت به سمت قدس شریف

این مقام حماس تأکید کرد: قدس موازنه قوای سیاسی، مردمی و میدانی جدیدی را در سطح داخلی و خارجی ایجاد کرده است و اراده مردم ما پیروز خواهد شد.

هنیه گفت: معادله مرتبط بودن غزه به قدس ثابت است و هرگز تغییر نخواهد کرد و هنگامی که قدس ما را صدا زند، غزه لبیک می‌گوید.

زیاد النخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز گفت: اگر دشمن حملات علیه قدس را متوقف نکند، تلاش‌های سیاسی برای آتش‌بس معنا ندارد.

کمیته مرکزی جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز شب گذشته تأکید کرد: مسئله قدس مسئله‌ای مختص عرب‌ها یا فلسطینیان نیست، بلکه به همه آزادگان تعلق دارد و اتفاقات قدس موضع فلسطینی‌ها در رد یهودی‌سازی را یکپارچه کرده است.

ابوجمال، سخنگوی نظامی کتائب شهید ابوعلی مصطفی شاخه نظامی جبهه خلق نیز گفت: نبرد ما با دشمن نداء القدس نام دارد و سران دشمن باید بدانند که اتفاقات شب گشته بخش کوچکی از ظرفیت ما را نشان داد و اگر بخواهند به حماقت خود ادامه دهند، بهای سنگینی خواهند داد.

اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین هم در بیانیه‌ای تأکید کردند: ما همه قدرت خود را برای دفاع از هموطنانمان در هر کجا بسیج کرده‌ایم و دشمن باید بداند که دوران یکه‌تازی در قدس و مسجد الاقصی به سر رسیده و برنخواهد گشت و به همه ملت فلسطین و به خصوص مردم ما در قدس اطمینان خاطر می‌دهیم که مقاومت سپر بازدارنده برای دفاع از شما باقی خواهد ماند.

گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس هم اعلام کرد، در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به منازل مسکونی در نوار غزه، شهرک صهیونیست نشین عسقلان را هدف گرفته است.

تصاویری دردناک از حمله ارتش اسرائیل به مسجدالاقصی و غزه

القسام هشدار داد، در صورتی که دشمن این حملات را تکرار کند عسقلان را به جهنم تبدیل خواهد کرد.

ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن شب گذشته در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تاکید کرد قدس خط قرمز است و حملات به آن، تحریک احساسات بیش از یک میلیارد مسلمان است و این قضیه را به همتای آمریکایی خود تاکید کردم.

او اسرائیل را مسئول اتفاقات جاری خواند و گفت که عبدالله دوم شاه اردن با رهبران اروپایی و غربی و همچنین با برادران فلسطینی برای ایجاد یک اقدام بین المللی به منظور توقف حمله به قدس تماس گرفته است.

الصفدی حمله رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرد و گفت: تا زمانی که حملات علیه ملت فلسطین ادامه یابد ثباتی در منطقه نخواهد بود.

وزیر خارجه اردن رژیم اشغالگر را اساس همه خطرات در منطقه خواند و گفت: بدون پاسخ به حق ملت فلسطین در تشکیل کشور مستقل فلسطینی در مرزهای 1967 امنیت و ثباتی در منطقه نخواهد بود.

منصف المرزوقی، رئیس جمهور سابق تونس هم شب گذشته در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تأکید کرد که حوادث شهر قدس و اراضی اشغالی حکام سازشگر عرب را رسوا کرد.

المرزوقی حملات اسرائیل به مسجدالاقصی را موجب وقوع اتفاقات بزرگی در منطقه خواند و گفت: ملت‌های منطقه تحقیر زیادی را تحمل کرده‌اند و رهبران عربی که از طریق سازش با اشغالگران ملت‌هایشان را تحقیر کرده‌اند، احساس می‌کنند که خشم مردمی علیه آنها منفجر می‌شود.

المرزوقی گفت: انتفاضه الاقصی این پیام را می‌دهد که اگر صلح واقعی می‌خواهید حقوق فلسطینیان را بدهید.

سلیم المغلس، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن هم شب گذشته حملات مقاومت فلسطین را موجب فخر و عزت امت اسلامی خواند و گفت: این پاسخ، حامل پیام قوی برای دشمن اسرائیلی و رژیم‌های سازشگر عربی است، با این مضمون که آرمان امت همچنان زنده است و مقاومت آماده رویارویی و تحقق پیروزی برای امت است.

انتهای پیام
captcha