محکومیت حادثه تروریستی انفجار مدرسه سیدالشهداء در تهران + فیلم
کد خبر: 3971004
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۴
ایکنا گزارش می‌دهد:

محکومیت حادثه تروریستی انفجار مدرسه سیدالشهداء در تهران + فیلم

مراسم یادبود و گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی مدرسه سیدالشهدا(ع) کابل عصر امروز مقابل سفارت افغانستان در تهران برگزار شد.

محکومیت حادثه تروریستی انفجار مدرسه سیدالشهداء در تهران + فیلم

به گزارش ایکنا، جمعی از افغانستانی‌های ساکن ایران به همراه برخی از مسئولان ایرانی از جمله سمیه رفیعی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، با تجمع مقابل سفارت افغانستان در ایران، حادثه تروریستی انفجار مدرسه سید الشهداء در کابل را محکوم کردند.
سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران و اسلامشهر در ابتدای سخنان خود در این مراسم، به نمایندگی از مادران و اعضای فراکسیون از پدران و مادران مصیبت‌دیده و ملت افغانستان خواست تا ملت ایران را در غم خود شریک بدانند.
وی هر دو ملت ایران و افغانستان را قربانی سیاست‌های صهیونیسم جهانی دانست و حادثه اخیر را جنایتی دانست که دل همه انسان‌های آزاده جهان را به درد آورد.
وی این اقدام را در راستای جنایت‌های استکبار دانست که هنگام خروج خود از منطقه چنین فجایعی را ایجاد می‌کنند تا حضور خود را توجیه کند.
رفیعی سکوت رسانه‌های جهان را در این زمینه محکوم کرد.
نماینده مردم تهران در پایان از مردم دو ملت خواست تا با توجه به اشتراکات موجود به همدیگر کمک کنند تا بهترین‌ها را برای مردم خود رقم بزنند.
وی در پایان نام سیدالشهداء را همیشه همراه با عزت و شهادت دانست و از خداوند خواست که به برکت خون‌های ریخته شده در فرج صاحب‌الزمان(عج) تعجیل کند. 
رفیعی همچنین در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا پیام این تجمع را همدلی، وحدت و انسجام میان دو ملت دانست و شرکت در آن را کمترین وظیفه‌ای دانست که باید در راستای همدردی با مردم افغانستان انجام شود، خصوصاً هنگامی که این حادثه تلخ آن‌چنان‌که باید در رسانه‌های جهان بازتاب نیافته و اقدامی علیه آن صورت نگرفته است.
وی مردم دو کشور را دارای اشتراکات فراوان دانست و سکوت در قبال قتل وحشیانه برادران و خواهران خود در این کشور را امری دور از انسانیت معرفی کرد.
رفیعی در پاسخ به این پرسش که چرا طالبان و داعش این اقدامات تروریستی علیه زنان را انجام می‌دهد، این اقدامات را ناشی از فرهنگ استعماری معرفی کرد و آن‌ را در راستای منافع استکبار دانست.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین اعلام کرد که از سوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی پیامی به مجلس افغانستان فرستاده شده است و در آن ضمن ابراز تسلیت و اعلام همدردی با مردم افغانستان، بر آمادگی مجلس برای یاری افغانستان در این زمینه تأکید شده است.
وی در پایان دو ملت را فارغ از نگاه دولت‌ها و سیاست‌های رسمی، دوست و برادر خواند که بدون توجه به اختلافات سیاسی دوستی و برادری عمیقی میان آن‌ها حاکم است.
ویدیویی از تجمع اعتراض‌آمیز اتباع افغانستانی مقابل سفارت افغانستان در تهران را در زیر مشاهده می‌کنید.

 در ادامه این مراسم، از سوی شرکت‌کنندگان بیانیه‌ای قرائت شد که متن آن به شرح زیر است.
بسم الله القاصم الجبارین
 مکتب سیدالشهدا با خاک و خون غریبه نیست. کربلا باز هم تکرار شد. امروز سراسر افغانستان عزای عمومی است. یک بار و ده بار نیست حساب از شمارش در رفته، مدت هاست که مردم مظلوم افغانستان در نا امنی به سر می‌برند و قربانی حملات خون بار این چنینی می‌شوند. تسلیت به مردم افغانستان. تسلیت به تمام مردم آزادی خواه جهان. تسلیت به همه داغ دیدگان. تسلیت به خانواده‌های شهداء، غم ما کم از غم شما نیست.
ما نیز خواهران و برادران‌مان را از دست داده‌ایم. نمی‌دانیم برای لوگر بگرییم یا برای دانشگاه کابل یا برای حادثه دیروز در زابل با تجمع مقابل سفارت و سر دادن شعار آمده‌ایم که کمی تسکین پیدا کنیم. ما در ایرانیم اما دل‌مان تاب نیاورد و ما را به سفارت کشاند. ما را به دور هم آورد تا به ماتم از دست دادگانمان بشینیم. باهم بگرییم.
دشمن ترسو، که حتی جرئت علنی کردن نام خود را ندارد، بداند که دیر یا زود انتقام خواهیم گرفت. دشمنان ما مرتجعینی هستند که با پیشرفت و صلح ما مخالفند. از مقابله با ما ناتوان و زبون هستند و به همین خاطر دست به جنایات انسانی نا جوانمردانه می‌زنند. نقطه قوت ما یعنی دانشجویان و دانش‌آموزان‌مان را هدف گرفته‌اند چون همین‌ها خار چشمانشان شده‌اند. چون همین‌هایند که جامعه را از ارتجاع و جاهلیت به پیشرفت هدایت می‌کنند.
ما متأسفیم اما نه برای دانش‌آموزان مکتب سیدالشهدا، بلکه اول برای دشمن زبون متأسفیم که قدرتش تنها در حملات ناجوانمردانه است و هیچ منطق و عقلانیتی برای گفت‌وگو ندارد و چه نشانه‌ای بالاتر از این برای ضعف دشمن.
متأسفیم برای دشمنی که ترسوتر از آن است که رو در رو مبارزه کند چون مرد میدان نیست. ترسو است وگرنه کودکان بی‌دفاع را مورد حمله قرار نمی‌داد. انتحار می‌کند چون جرئت رویارویی مستقیم ندارد.
گاه‌گداری گروهکی را انگشت نشان می‌کنند اما پر واضح است که افسار گروهک از جای دیگری مدیریت می‌شود. این منطق برای ما آشناست. شهادت کودکان در مکتب سیدالشهدا از عاشورا آغاز شد، مسئله امروز و دیروز نیست سالیانی است که ادامه داشته و دارد، مرز نمی‌شناسد از شام تا به لبنان، در کربلا و صنعا، از غزه تا به کابل، همچنان توسط تروریست جهانی این منطق دنبال می‌شود. راه سیدالشهدا چراغ راه ماست. منطق ما عقلانیت و مقاومت در برابر استکبار و تروریسم جهانی است . از پای نمی‌افتیم و نا امید نمی‌شویم و همچنان مبارزه می‌کنیم.
انتهای پیام
captcha