جهان اسلام با مقاومت و یکپارچگی بساط استکبار را برخواهد چید
کد خبر: 3971304
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۴
در مجلس یادبود شهدای اخیر کابل بیان شد؛

جهان اسلام با مقاومت و یکپارچگی بساط استکبار را برخواهد چید

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی مزاری تصریح کرد: امروز جهان اسلام جهانی مقتدر و قوی بوده و به همین خاطر است که استکبار به تکاپو افتاده تا جریان مقاومت را تضعیف کند، برای مبارزه با ضعف باید وحدت شکل بگیرد؛ بنابراین تنها عامل پیروزی زودرس امت اسلام بر استکبار جهانی اتحاد و یکپارچگی است.

جهان اسلام با مقاومت و یکپارچگی بساط استکبار را برخواهد چید

به گزارش ایکنا، مراسم بزرگداشت شهدای جنایت تروریستی مدرسه سیدالشهدای کابل، با حضور قاریان، مداحان و شاعران افغانستانی و ایرانی عصر امروز چهارشنبه، ۲۲ اردیبهشت، از سوی بنیاد بین‌المللی اربعین برگزار و از طریق شبکه عبرات به شکل زنده پخش شد.

سیدعیسی مزاری حسینی، مبلغ برجسته افغانستانی و رئیس مرکز فرهنگی تبیان افغانستان طی سخنانی در مراسم بزرگداشت مجازی شهدای مدرسه دخترانه سیدالشهداء کابل با اشاره به عمق این جنایت تروریستی بر ضرورت وحدت و انسجام گروه‌ها و جریان‌های اسلامی تأکید کرد.

مشروح سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی مزاری از این قرار است:

امروز جهان اسلام از افغانستان گرفته تا سوریه، یمن و لبنان، از آسیا گرفته تا آفریقا تا سایر نقاط جهان عزادار است اما در عزادار شدن جهان اسلام تنها یک حادثه کافی است که چند روز قبل در غرب کابل اتفاق افتاد و در اثر آن شماری از جوانان به شهادت رسیدند و بیش از 150 نفر مجروح شدند و در نتیجه یک ملت را عزادار کرد.

جهان اسلام به مثابه یک پیکر است و آسیب یک بخش بقیه اجزاء را دردمند می‌کند. امروز افغانستان که بخشی از جهان اسلام است، درد دیده و برای عزادار شدن جهان اسلام تنها مشکلاتی که امروز در غزه شاهدیم کافی است طی روزهای گذشته ده‌ها فلسطینی در اثر بمباران صهیونیستی به شهادت رسیدند و خانه و کاشانه‌شان ویران شد.

این مصیبت به قدری گسترده است که قلب تمام بشریت را به درد می‌آورد بنابراین عزا و مشکل در هر گوشه از جهان اسلام، تمام مسلمانان و تمام بشریت را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

نکته دوم اینکه وضعیت امروز جهان اسلام ناشی از ضعف مسلمانان نیست. مسلمانان زمانی ضعیف بودند که در اکثر کشورهای اسلامی استکبار قدرتنمایی می‌کرد و در ایران، عراق، سوریه و لبنان  به راحتی حضور داشت و اعمال سیاست می‌کرد.

زمانی استکبار در کشوری مثل ایران که در همسایگی افغانستان است، جولان می‌داد و آمریکا و اسرائیل و شبکه‌های جاسوسی، نظامی و سیاسی استکبار در این کشور فعال بود و کار می‌کرد اما امروز چنین وضعی در جهان اسلام وجود ندارد.

ایران به عنوان محور مقاومت تنها کشوری است که در برابر استکبار حضور جدی دارد یا فلسطین زمانی که اسرائیل شعار از نهر تا بحر سر می‌داد می‌خواست در تمام کشورهای منطقه حضور داشته باشد. اما امروز در بیخ گوشش نیروهای مقاومت قد علم کرده‌اند. اگر دیروز با سنگ مقابل ظلم می‌ایستادند امروز با موشک‌ها‌ی نقطه‌زن در برابر رژیم اسرائیل مبارزه می‌کنند.

از آغاز انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) اسلام شاهد جریان‌ها و جنبش‌های اسلامی در اقصی نقاط منطقه است. چنانچه در افغانستان قیام عمومی علیه کمونیسم شکل گرفت. در قدس مردم فلسطین بیدارتر شدند و این امر با پشتیبانی امام راحل از ملت فلسطین و اعلام روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه رمضان توجهات جهانی را به خود جلب کرد.

همچنین حرکت‌هایی در الجزایر و عراق صورت گرفت و پس از آن بیداری اسلامی در کشورهای مختلف حاصل شد. گرچه استکبار تلاش کرد تا بیداری را مصادره به مطلوب کند اما در نهایت به نفع امت اسلام تمام شد و برخی کشورها حرکت‌هایی جدی داشتند که باعث شدند کشورهای زورگو و مستکبر با چالش جدی مواجه شوند.

امرور جهان اسلام وضعیتی مقتدر دارد که هیچ وقت نداشته است. برعکس ضعف امروز متوجه جهان استکبار و در رأس آن آمریکا است. چالشی که امروز آمریکا با آن مواجه بوده این است که در جهان اسلام با شکست مواجه شده است، چه در افغانستان، چه ایران، چه خاورمیانه و حتی در روسیه و چین با شکست مواجه شده است.

امروز حتی آمریکا در داخل نیز با چالش جدی مواجه شده و اسراییل که یک روز قدرت بزرگ منطقه خود را می‌خواند و در همه کشورها حضور داشت امروز در حصار محدود خود مانده و دیوارهایی به دور خود کشیده تا از موشک‌های مقاومت در امان بماند.

امروز اسرائیل تاب مقابله با مقاومت را ندارد و از ترس حملات حزب‌الله و مقاومت گریزان است.

امروز جهان اسلام جهانی مقتدر و قوی است و به همین خاطر است که استکبار به تکاپو افتاده تا جریان مقاومت را تضعیف کند. این اسلام‌ستیزی از آغار پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شروع شد و در جنگ هشت ساله ایران و عراق نیز شاهد تکاپوهای استکبار بودیم که تا امروز برای مقابله با نهضت‌های اسلامی از هیچ جنایتی دست‌بردار نبوده است.

در افغانستان گروه‌های تروریستی به نام داعش، طالبان و القاعده و یا در کشمیر، پاکستان، لیبی و سودان و دیگر کشورهای اسلامی آمریکا همواره حمایت کننده یا تمویل‌کننده این تروریست‌ها بوده و صرفاً برای ضربه زدن به جریان‌های اسلامی چنین اقداماتی انجام شده است اما امت اسلام امروز در برابر ظالم سر فرو نیاورده بلکه ایستاده و مقاومت در نبرد سرد و گرم در حال مبارزه هستند و این مبارزه هر روز قوی‌تر و قدرتمندتر می‌شود و تا سراسر دنیای اسلام جریان یافته و محوریت آن ولی امر مسلمین، امام خامنه‌ای است که هدایت تمام جریان‌های مبارزاتی علیه استکبار با هدایت ایشان است. 

نکته سوم اینکه جهان اسلام در حال پیروز شدن است اما تسری پیروزی در گرو وحدت کشورها و جریان‌های اسلامی، شخصیت‌های حقیقی و حقوقی همسو و هماهنگ خواهد بود. برای مبارزه با ضعف باید وحدت شکل بگیرد میان جریان‌های شیعی، سنی و تمام اقشار مبارز از هر مذهب، مکتب و دینی که هستند حتی جریان‌های غیر اسلامی و مبارز و استکبارستیز تا در برابر آمریکا و اسرائیل بایستند اما تشتت دارند. بنابراین تنها عامل پیروزی زودرس امت اسلام اتحاد و یکپارچگی است.

چهارمین مسئله این است که این وحدت حول محوریت عمل به دستورات قرآن و احکام اسلامی باشد. نظر ما وحدت مطلق نیست وحدت مورد نظر ما حول قرآن و دستورات اسلام است. اگر بخواهیم که بر اساس این دستورات عمل کنیم زودتر به وحدت خواهیم رسید و صفوف ما قوی‌تر و منسجم‌تر خواهیم شد.

پنجمین مسئله نیز این است که ستون احکام قرآن و اسلام حرکت در خط استکبارستیزی است که در رأس آن حضرت امام خامنه‌ای(حفظه الله) هست. امروز در هر گوشه‌ای از دنیا که می‌بینیم و مطالعه می‌کنیم خطی مبارزتر از خط امام خامنه‌ای نمی‌یابیم.

این خط مخصوص شیعیان نیست برای همه نجات‌بخش است از ابتدای انقلاب اسلامی شیعه و سنی نداشته است. نه از ناحیه امام خمینی(ره) و نه از امام خامنه‌ای قطعا بحث اسلام و دین و قرآن مطرح بوده است. هر فرد مسلمان معتقد به قرآن و احکام دین مورد نظر امام خمینی و امام خامنه‌ای بوده است. آنجاست که اگر بتوانیم از فرمایشات این دو بزرگوار کمال بهره‌برداری را کنیم و از خط دستوری ایشان تبعیت کنیم قطعاً در عرصه مبارزات پیروز خواهیم بود.

امیدوارم جریان‌های جهان اسلام منجر به پیروزی، وحدت و انسجام مسلمانان شود و این پیروزی را تسریع بخشد و زمینه را برای ظهور و حکومت حضرت مهدی(عج) در سطح دنیا فراهم نماید والسلام

انتهای پیام
captcha