درخواست ترکیه از کشورهای اسلامی برای اتخاذ موضع قاطع علیه اسرائیل
کد خبر: 3971407
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷

درخواست ترکیه از کشورهای اسلامی برای اتخاذ موضع قاطع علیه اسرائیل

معاون رئیس‌جمهور ترکیه در مراسم نماز عید فطر خواستار اتخاذ موضع قاطع و یکپارچه از سوی کشورهای اسلامی در برابر جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رویترز، فواد اوکتای، معاون رئیس‌جمهور ترکیه، امروز پنجشنبه، با انتقاد از عدم اقدام قدرت‌های جهانی در برابر خشونت‌های صهیونیست‌ها گفت: باید کشورهای مسلمان در این قضیه، موضع یکپارچه و روشنی از خود نشان دهند.

اوکتای پس از نماز عید فطر به خبرنگاران گفت: آنچه ما می‌خواهیم ببینیم این است که اقدامات عملی انجام شود.

وی افزود: بارها تصمیماتی در سازمان ملل گرفته شده است، محکومیت‌هایی نیز وجود دارد. اما متأسفانه نتیجه‌ای حاصل نشده است زیرا موضع‌گیری واضحی نشان داده نمی‌شود.

اوکتای همچنین گفت: هرکس که موضع روشنی در برابر این موضوع نشان ندهد، همسو با مجرمان است. متأسفانه وقتی به (برخی) كشورهای مسلمان نگاه می‌كنیم، می‌بینیم كه موضع‌گیری روشنی از خود نشان نمی‌دهند.

رئیس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان که بارها اشغال اسرائیل در کرانه باختری غربی و رفتار آن با فلسطینیان را محکوم کرده است، روز شنبه پس از حمله سربازان اسرائیلی به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی گفت که اسرائیل یک دولت تروریستی است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین درحملات رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه تا کنون 69 نفر در غزه از شهید شده‌اند.

با آغاز درگیری‌ها که شبیه جنگ غزه در سال 2014 است، قدرت‌های جهانی خواستار تنش‌زدایی هستند و ایالات متحده اعلام کرده که قصد دارد فرستاده‌ای را برای گفتگو با اسرائیل و فلسطینی‌ها به منطقه بفرستد.

انتهای پیام
captcha