روسیه خواستار حل و فصل سیاسی بحران در فلسطین اشغالی شد
کد خبر: 3971436
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹

 روسیه خواستار حل و فصل سیاسی بحران در فلسطین اشغالی شد

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه خواستار حل و فصل سیاسی بحران اخیر در فلسطین اشغالی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «تاس»، دیمیتری پسکوف امروز، پنج شنبه، در کنفرانسی خبری در مسکو گفت: روسیه همانند سایر کشورهای دارای نفوذ در منطقه نهایت تلاش خود را برای پایان دادن به درگیری ها میان فلسطینی ها و اسرائیل انجام می دهد.

وی افزود: این کشورها تلاش می کنند دو طرف را به خویشتنداری و خودداری از اقداماتی که به بالا رفتن تلافات غیرنظامیان منجر می شود، دعوت کنند و از سوی مسکو نیز تماس هایی در این زمینه در جریان است.

پسکوف همچنین گفت: در حال حاضر مهمترین مسئله رسیدن دو طرف درگیر به این نکته است که غیر از به کار بردن روش های دیپلماتیک و سیاسی  گزینه ای برای حل مسائل وجود ندارد.

درگیری‌ها در فلسطین اشغالی طی روزهای اخیر و پس از آن که نظامیان صهیونیست به نمازگزاران  مسجدالاقصی حمله کردند، تشدید شده است.

نیروهای صهیونیست از صبح روز دوشنبه با حمله به صحن‌های مختلف مسجدالاقصی، آن را به یک میدان جنگ تبدیل کردند و با استفاده از بمب‌های صوتی، گاز‌‌ اشک‌آور، گلوله‌های پلاستیکی و حتی فلزی، نمازگزاران و تحصن‌کنندگان در این مکان مقدس را هدف قرار دادند.

علاوه بر آن در مناطق مختلف کرانه باختری، نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست با فلسطینی هایی که در اعتراض به طرح‌های تل آویو برای یهودی‌سازی قدس به خیابان آمده بودند نیز درگیر شدند.

در پاسخ به این جنایات، نیروهای مقاومت فلسطین وارد عمل شدند.اراضی اشغالی از جمله قدس، عسقلان، تل‌آویو و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه پس از هشدار گروه‌های مقاومت فلسطین تا این لحظه شاهد حملات راکتی گسترده مقاومت است. ارتش صهیونیست نیز شماری از نیروهای ذخیره خود را فراخوانده و در حال بمباران کور مناطق مختلف در نوار غزه است.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده است که شمار شهدای حمله رژیم اسرائیل به نوار غزه تا صبح امروز پنج شنبه به 83 نفر رسیده که در میان آنها 17 کودک و هفت زن وجود دارند. همچنین 487 غیر نظامی دیگر در پی این حملات مجروح شده‌اند.

 

انتهای پیام
captcha