مشارکت حداکثری در انتخابات نشان از بلوغ اجتماعی و سیاسی مردم دارد
کد خبر: 3971501
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲

مشارکت حداکثری در انتخابات نشان از بلوغ اجتماعی و سیاسی مردم دارد

خطیب جمعه اراک اظهار کرد: حضور پرشور مردم در این انتخابات بیانگر بلوغ سیاسی و اجتماعی ملت است و مردم با مشارکت خود دفاع از مواضع اسلامی و مبارزه با تهدیدهای سیاسی و روانی را به منصه ظهور خواهند رساند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 24 اردیبهشت در خطبه‌های عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته اراک که در مصلای بیت‌المقدس این شهرستان برگزار شد، با اشاره به پشت سر گذاردن ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر، این ماه، یکی از بهترین ماه‌های خداست که با انجام عمل صالح می‌توان زمینه رشد و تعالی در 11 ماه باقی مانده را بیمه کرد.

وی جنایت صورت گرفته در افغانستان را محکوم کرد و افزود: تمام انسان‌های آزاده دنیا در برابر این جنایت مسئول هستند و قطعاً نباید در برابر این جنایت سکوت کرد. قریب به 85 کودک و نوجوان افغان در این حمله تروریستی به شهادت رسیدند و بیش از 100 نفر مجروح شدند. بی‌شک این رفتار ددمنشانه تروریسم علیه دختران بی‌دفاع توجیهی ندارد.

خطیب جمعه اراک در ادامه به انتخابات پیشرو نیز اشاره و تصریح کرد: مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری کارنامه درخشان دیگری است که به تصویر کشیده خواهد شد. مردم همیشه در صحنه بار دیگر به دنیا نشان خواهند داد که آرمان‌های نظام و پیشرفت کشور برایشان مهم است و از دستاوردهای آن با جان و دل حفاظت می‌کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی حضور پرشور و حداکثری عموم مردم به ویژه جوانان واجدالشرایط را ضروری توصیف کرد و افزود: حضور پرشور مردم در این انتخابات بیانگر بلوغ سیاسی و اجتماعی ملت است و مردم با مشارکت خود دفاع از مواضع اسلامی و مبارزه با تهدیدهای سیاسی و روانی را به منصه ظهور خواهند رساند.

وی وقت‌شناسی و دشمن‌شناس بودن مردم همیشه در صحنه ایران را شاخصه بارز ایرانیان دانست و اظهار کرد: در طول 42 سال دشمنان و بدخواهان نظام حساسیت‌های مردم را به خوبی شناختنند و سعی دارند از همان موضع ضربه‌ای وارد کنند، اما هیچگاه موفق به عمل نشدند. چرا که افکار سیاسی این ملت آمیخته با اصول و مبانی دینی و معنویات است و شرکت در انتخابات را وظیفه شرعی خود می‌دانند.

این مقام مسئول تأکید کرد: رأی هر فرد باید حجت شرعی داشته باشد، مردم دقت کنند علاوه بر اینکه شرکت در انتخابات واجب است. به دلیل اینکه رئیس جمهور براساس قانون اساسی دومین شخصیت ملی است و باید نسبت به تمام مسائل داخلی و بین‌المللی اشراف کامل داشته باشد، انتخاب فرد اصلح به عنوان رئیس جمهور نیز یک اصل اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به‌گفته آیت‌الله دری نجف‌آبادی بر اساس قانون اساسی رئیس‌جمهور باید مدیر، مدبر، باتقوا، آگاه نسبت به مسایل داخلی و بین‌المللی و حافظ منافع، مصالح، امنیت، عزت و اقتدار ملی باشد و در هر شرایطی بتواند پرچم مقدس جمهوری اسلامی را در جهان به اهتزار درآورد.

وی به اظهارات برخی ثبت‌نام کنندگان ریاست جمهوری مبتنی بر تهدید عدم شرکت در انتخابات در صورت عدم تأیید صلاحیت، اشاره و تصریح کرد: این افراد بدانند که در سال ۸۸ براساس همین قانون انتخاب و از حمایت همین مردم برخوردار بودند. بنابراین به جای تشویش اذهان عمومی پاسخگوی عملکرد خود باشند.

نجف‌آبادی در خطبه دوم نماز سیاسی عبادی نماز جمعه مسئله قدس را مسئله نخست جهان اسلام بیان و اظهار کرد: در طول ۷۰ سال گذشته اسرائیل غاصب با پشتیبانی آمریکای جنایتکار، آل سعود و دیگر کشورهای خود فروخته منطقه سعی در نابودی مردم فلسطین داشتند، اما نتیجه توطئه‌های آنان وحدت و انسجام ملت فلسطین است. متأسفانه یهودیان صهیونیست امروز بیش از ۹۴ درصد سرزمین های اشغالی را در دست گرفته‌اند و این امر در حالی است که قبل از اشغال این سرزمین‌ها، تنها حدود ۳درصد فلسطین را یهودیان تشکیل داده بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در پایان بیان کرد: مردم فلسطین سال‌های گذشته برای دفاع تنها از چوب و سنگ استفاده می‌کردند، اما با همت بسیار آنان به تکنولوژی ساخت موشک‌های دوربرد و نقطه‌زن دست یافته‌اند و با اقتدار از مصالح و مواضع خود دفاع کرده و در کنار آنان مردم دیگر نقاط جهان نیز از آنان پشتیبانی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha