تجمع بزرگ عراقی‌ها در حمایت از فلسطین
کد خبر: 3971574
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱

تجمع بزرگ عراقی‌ها در حمایت از فلسطین

مقتدی الصدر، رهبر جریان صدر و هادی العامری، رهبر ائتلاف فتح در پارلمان عراق با صدور فراخوان‌هایی از مردم عراق در استان‌های مختلف خواستند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تجمع بزرگ عصر امروز در حمایت از فلسطین شرکت کنند.

تجمع بزرگ عراقی‌ها در حمایت از فلسطین

 به گزارش ایکنا، به نقل از ناس، مقتدی صدر، رئیس جریان صدر عراق در صفحه شخصی خود در توئیتر ضمن دعوت از مردم عراق برای برگزاری تظاهرات میلیونی در حمایت از ملت فلسطین نوشت: پس از لغو ممنوعیت‌های بهداشتی به علت گسترش ویروس کرونا در عراق عزیزمان، حمایت و پشتیبانی از ملت فلسطین را با برگزاری تظاهرات اعتراضی مسالمت‌آمیز، گسترده و خشمگین البته با تأکید بر رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی ضروری می‌دانم.

 کمیته مرکزی ناظر بر اعتراضات در عراق، وابسته به جریان صدر، طی بیانیه‌ای زمان برگزاری تجمع اعتراضی در حمایت از فلسطین را روز شنبه اعلام و تاکید کرد که در پاسخ به فراخوان مقتدی الصدر برای حمایت از مردم فلسطین، علیه تهاجم وحشیانه صهیونیستها، یک تجمع اعتراضی در این روز در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت محلی در بغداد برگزار می‌شود.

به گزارش بغداد الیوم، همچنین ائتلاف الفتح در پارلمان عراق نیز با اشاره به آیه ۱۰۳ سوره آل عمران که می‌فرماید: «واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولا تفرقوا...: و همگى به ریسمان خدا چنگ زنید و پراکنده نشوید...» از همراهی خود با مقتدی الصدر در اعلام همبستگی با ملت فلسطین خبر داد.

در این بیانیه آمده است: «مردم عزیز عراق، قرار بود ما یک تجمع برای همبستگی با ملت صبور و مجاهد فلسطین در روز یک‌شنبه (۱۶ می ۲۰۲۱) برگزار کنیم. اما در راستای وحدت موضع ملت عراق در همبستگی با ملت فلسطین، تصمیم گرفتیم که این تجمع به صورت یکپارچه در میدان التحریر [بغداد] و تمام استان‌های عراقی هم‌زمان با فراخوان مقتدی الصدر، در ساعت ۱۶:۰۰ عصر امروز (شنبه - ۱۵ می ۲۰۲۱)، برگزار شود.»

در ادامه این بیانیه از همه مردم عراق خواسته شده که به صورتی جدی در این تجمع برای همبستگی با مردم فلسطین شرکت کنند و تنها با برافراشتن پرچم‌های عراق و فلسطین در این تجمع حضور یابند و پرچم دیگری به همراه نیاورند.

انتهای پیام
captcha