یک پدر شهید و دو جانباز آسمانی شدند
کد خبر: 3971577
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴

یک پدر شهید و دو جانباز آسمانی شدند

«حاج باقر باقرپور» پدر شهیدان «محمود و حسین باقرپور» از استان فارس، جانبازان گرانقدر 70 درصد «سیروس اسکندری» از استان خوزستان و «اصغر مهدی‌پور» از شهرستان لاهیجان دعوت حق را لبیک گفتند و آسمانی شدند.

یک پدر شهید و دو جانباز آسمانی شدندبه گزارش ایکنا؛ مرحوم «حاج باقر باقرپور»، پدر شهیدان «محمود و حسین باقرپور» از شهدای شهر اشکنان از توابع شهرستان لامرد استان فارس، بر اثر کهولت سن و ایست قلبی دعوت حق را لبیک گفت.

پاسدار شهید «محمود باقرپور» دی‌ماه سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید و بسیجی شهید «حسین باقرپور» نیز ۳۰ دی‌ماه سال ۱۳۶۶ در عملیات کربلای ۸ در منطقه عملیاتی شلمچه بر اثر اصابت ترکش به ناحیه سر به درجه شهادت نائل شد.

«سیروس اسکندری» آزاده و جانباز سرافراز 70 درصد و یادگار دوران دفاع مقدس پس از سال‌ها تحمل رنج و جراحات ناشی از جنگ تحمیلی در 23 اردیبهشت ماه سال 1400 دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.
پیکر پاک این شهید بزرگوار با حضور جمعی از مسئولان شهرستان اهواز و خانواد‌های معظم شهدا و ایثارگران امروز شنبه 25 اردیبهشت ماه در گلزار شهدای اهواز تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.
همچنین، شهید والامقام «سیروس اسکندری» متولد یکم فروردین ماه 1338 در هفتکل است. وی در هشتم اسفند 1362 در منطقه روستای الصخره عراق هور العظیم بر اثر موج انفجار و اصابت ترکش به اسارت نیروهای بعثی عراق در آمد و پس از سال‌ها تحمل رنج و جراحات ناشی از دوران اسارت در  بیست و هفتم مردادماه 1369 به وطن بازگشت.

همچنین جانباز سرافراز 70 درصد «اصغر مهدی‌پور» از شهرستان لاهیجان پس از سال‌ها تحمل درد مجروحیت دوران دفاع مقدس، روز پنج‌شنبه 23 اردیبهشت‌ماه بر اثر رنج ناشی از جراحات جنگی به مقام رفیع شهادت نائل آمد.
مراسم تشییع پیکر جانباز شهید «اصغر مهدی‌پور» امروز شنبه 25 اردیبهشت‌ماه از میدان سپاه تا گلزار شهدای لاهیجان برگزار می‌شود.

روحشان شاد

انتهای پیام
captcha