بیانیه مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3971852
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶

بیانیه مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی

مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیانیه‌ای در خصوص وقایع جاری در فلسطین(قدس و غزه) صادر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در متن بیانیه مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جامعه بشری در روزهای اخیر بار دیگر شاهد اوج‌گیری امواجی از آتش و خون در سرزمین مقدس فلسطین زخمی است كه با اهانت به مسجد‌الاقصی، قبله نخستین مسلمانان و قبة الصخره، مصعد عروج رسول اكرم(ص) در ایام عید بزرگ فطر، از سوی افراط گرایان خشونت طلب صهیونیست آغاز شد.

بی تردید هیچ شهری در جهان همچون بیت‌المقدس كانون علاقه ادیان ابراهیمی نیست و چشمان نگران همه خداباوران و آزادگان جهان متوجه این شهر مقدس و سرزمین مباركی است كه در آن جای دارد.

حكمرانان غاصب فلسطین مظلوم، پاسخ اعتراض مسلمانان فلسطینی را در ایام عید، با بمباران‌های وحشیانه شهر محصور و مقاوم غزه می‌دهند و كوچه و خیابان‌های قدس، شهر پیامبران، عرصه تاخت و تاز فرزندان قاتلین رسولان الهی شده است.

بدیهی است؛ لحظه به لحظه بر نگرانی، اندوه و خشم مسلمانان و همه پارسایان ادیان و آزادگان جهان، از فجایعی كه نظام اشغالگر قدس باعث و بانی آن است، افزوده می‌شود.

مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ضمن ابراز تأثر و تألم شدید خود از اهانت به مقدسات اسلامی و دیگر ادیان ابراهیمی در فلسطین غمگین و ابراز هم‌دردی با مسلمانان مظلوم فلسطینی؛ به ویژه در قدس شریف و غزه، از تمامی مجامع دینی و فرهنگی، درخواست دارد نسبت به وقایع امروز فلسطین به وظیفه دینی و انسانی خود عمل کرده و از مظلوم حمایت و ظالم را محكوم کنند.

تردید نمی‌توان داشت كه خشنودی خداوند متعال و آسودگی وجدان بشریت در رفع ستم و دادخواهی ستمدیده از ستمگر است.

مرکز گفت‌وگوی ادیان و  فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

25 اردیبهشت ۱400 - 3 شوال ۱۴۴۲- 15 می 2021

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha