بررسی جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در مجلس تونس
کد خبر: 3975913
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴

بررسی جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در مجلس تونس

مجلس تونس اعلام کرد که فردا بررسی طرح جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از معانیوز، مجلس تونس اعلام کرد که روز سه‌شنبه بررسی طرح جرم تلقی کردن عادی‌سازی روابط با اسرائیل را آغاز می‌کند.

براساس گزارش شبکه تونسی النسمه، نسرین عماری، نایب رئیس کمیسیون حقوق، آزادی و روابط خارجه در مجلس نمایندگان تونس تأکید کرد که زمان آغاز بررسی طرح غیرقانونی شدن عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مشخص شده است.

عماری با اشاره به این که این طرح از جانب دفتر پارلمان با درخواست رسیدگی فوری به کمیسیون ارائه شده است، در مورد تعیین زمان اعلام نتیجه بررسی طرح جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با اسرائیل افزود: سیستم داخلی پارلمان تصمیم گرفته که بررسی طرح‌هایی با عنوان رسیدگی فوری نباید از یک هفته تجاوز کند.

لازم به ذکر است که مردم تونس بارها مخالفت خود را با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند. هفته گذشته رئیس پارلمان تونس و رئیس جنبش اسلامی النهضه این کشور در دیدار با هیئتی از مقامات حماس بر حمایت از ملت و مقاومت فلسطین تأکید کرد.

پس از نبرد اخیر غزه نیز شهروندان تونسی با تجمع مقابل سفارت آمریکا و در حالی که پرچم‌های فلسطین و پرچم‌هایی از شهیدان عماد مغنیه و حاج قاسم سلیمانی در دست داشتند، آمریکا را مسئول جنایات علیه ملت‌های ستمدیده و به خصوص ملت فلسطین خواندند.

انتهای پیام
captcha