معرفی نخبگان قرآنی در روستاها تکلیف اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان است
کد خبر: 3976223
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱

معرفی نخبگان قرآنی در روستاها تکلیف اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان است

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان مرکزی با اشاره به عضویابی این مجموعه در سطح استان، اعلام کرد: خوشبختانه حضور نوجوانان مستعد در همه زمینه‌ها به ویژه قرآنی نویدبخش آینده‌ای درخشان است و وظیفه اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی است تا این افراد به ویژه نوجوانان قرآنی روستایی را معرفی کند.

معرفی نخبگان قرآنی در روستاها تکلیف اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان است

میلاد مرادی، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، از هفدهمین دوره عضویابی هدفمند اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان خبر داد و افزود: این مجموعه از بین دانش‌آموزان مستعد و توانمند مدارس عضو می‌پذیرد.

وی ضرورت نخبه‌پروری در جامعه فعلی را مورد توجه قرار داد و افزود: بی‌تردید برای داشتن جامعه‌ای سالم نیازمند نخبگانی با تراز اسلام، قرآن و انقلاب اسلامی هستیم و این توانمندی در دوران تحصیل حاصل می‌شود. خوشبختانه حضور نوجوانان قرآنی مستعد در این مجموعه نویدبخش آینده‌ای درخشان است و وظیفه اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی است تا این افراد به ویژه نوجوانان قرآنی روستایی را معرفی کند.  

مرادی با بیان اینکه شناسایی افراد مستعد و جذب آنان در اتحادیه به تحقق گام دوم انقلاب کمک می‌کند، اظهار کرد: تبیین و تشریح منویات رهبری در گام دوم باید از مدارس آغاز شود. چراکه نوجوان امروز، جوان فردایی است که می‌تواند رشد و شکوفایی هرچه بیشتر نظام را در دستور کار قرار دهد و غفلت از این امر جایز نیست.

وی اهم هدف از اجرای طرح عضویابی را شناسایی، جذب و پرورش دانش‌آموزان مستعد و توانمند بیان کرد و افزود: به همت حضور فعال دانش‌آموزان در اتحادیه در سیر تربیتی، فرهنگی و تشکیلاتی اتحادیه در قالب طرح‌های متنوع ستارگان، طلایه‌داران فردا و همچنین پیاده‌سازی برنامه‌های فرهنگی تشکیلاتی اتحادیه در ایام تحصیل در محیط مدرسه است.

مرادی معرفی دانش‌آموزان از سوی مدیران و معاونان پرورشی، تکمیل فرم الکترونیکی توسط خود دانش‌آموزان و معرفی از سوی مجموعه‌ها و نهادهای فعال فرهنگی سطح شهر را از جمله راه‌های عضوگیری دانست و گفت: دانش‌آموزان پس از بررسی‌های اولیه جهت مصاحبه حضوری به اتحادیه دعوت و پس از کسب امتیازات لازم و حضور موفق در دوره طلایه‌داران فردا به عنوان مسئول و یا اعضای هیئت مرکزی انجمن اسلامی دبیرستان خود در سال تحصیلی آینده معرفی و بکارگیری خواهند شد.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان مرکزی در پایان اظهار کرد: در فاز اول عضویابی هدفمند امسال تمامی مدارس شهری استان مرکزی در مقطع متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه مخاطب این طرح هستند که  بیش از 350 مدرسه تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام
captcha