منشور اخلاق انتخاباتی در ستاد نامزدهای شورای شهر و روستا هدف‌گذاری شود
کد خبر: 3976247
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷

منشور اخلاق انتخاباتی در ستاد نامزدهای شورای شهر و روستا هدف‌گذاری شود

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی اظهار کرد: به همه نامزدهای شورای شهر و روستا توصیه می‌کنم که منشور اخلاق انتخاباتی را در ستادهای انتخاباتی خود نصب کنید و از تمام کسانی که در ستادهای انتخاباتی شما مسئولیت دارند بخواهید قوانین و مقررات رعایت کنند.

منشور اخلاق انتخاباتی در ستاد نامزدهای شورای شهر و روستا هدف‌گذاری شود

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی، محسن خیرمند، سرپرست این معاونت در استان، امروز، 18 خرداد در نشست توجیهی تببین بایدها و نبایدهای انتخاباتی به کاندیداهای شورای شهر که در فرمانداری اراک برگزار شد، ضرورت مطالعه قانون انتخابات توسط نامزد شوراها را متذکر و اظهار کرد: شیوع و همه‌گیری کرونا بسیاری از فعالیت ها و رویدادها را به سمت فضای مجازی سوق داده است و این امر باعث شده تا با مشکلاتی مواجه باشیم.

وی تصریح کرد: کاندیداها دقت لازم برای فعالیت در فضای مجازی داشته باشند. قطعاً شبکه‌های اجتماعی فرصت بسیار خوبی  در اختیار نامزدهای انتخاباتی قرار می‌دهد تا بتوانند برنامه‌ها، نگرش‌ها و اقدامات خود را معرفی کنند، اما در عین حال می‌تواند خطرات بیشتری نیز به همراه داشته باشد و در واقع به ابزاری برای ایجاد جو منفی تبلیغاتی تبدیل شوند. لذا توصیه می‌شود حت‌الامکان از پیام رسان‌های داخلی استفاده شود.

خیرمند ضمن تببین تخلفات شایع انتخاباتی تصریح کرد: کارمندان دولت اجازه هیچ گونه تبلیغات در ساعات اداری برای نامزدها را حتی در فضای مجازی ندارند و با هرشخصی در روند رأی‌گیری اخلال ایجاد و یا خارج از چارچوب قانون عمل کند برخورد و برای وی پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تاکید کرد: سلامت انتخابات بسیار حائز اهمیت است و تا آنجا که می‌توانیم اجازه نمی‌دهیم حتی یک رأی از مردم باطل شود. چرا که حق‌الناس است. امروز در شرایط بسیار حساسی قرار داریم، تمام دشمنان تلاش می کنند تا تنور انتخابات گرم نشود قطعاً وظیفه اول همه ما این است که برای افزایش مشارکت در انتخابات تلاش  کنیم.

سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری استان در پایان اظهار کرد: توصیه‌ای که به همه شما دارم این است که منشور اخلاق انتخاباتی را در ستادهای انتخاباتی خود نصب کنید و از تمام کسانی که در ستادهای انتخاباتی شما مسئولیت دارند بخواهید قوانین و مقررات  رعایت کنند و تنها در چارچوب قانون حرکت کنند.

انتهای پیام
captcha