لزوم برنامه دولت اسلامی برای مقابله با فساد فرهنگی + فیلم
کد خبر: 3976418
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
شاخص‌های دولت اسلامی در کلام حجت‌الاسلام حاج‌ابوالقاسم /12

لزوم برنامه دولت اسلامی برای مقابله با فساد فرهنگی + فیلم

حافظ بین‌المللی قرآن در دوازدهمین قسمت از سلسله درس‌گفتارهای «دعوت» گفت: دولت اسلامی موظف است که در مقابله با فساد فرهنگی برنامه داشته باشد و با مروجان آن مقابله کند و برای مواجهه با آسیب‌های فساد اخلاقی در جامعه راهکارهایی وجود دارد که هر یک از آنها می‌تواند شاخصی برای ارزیابی دولت‌ها به شمار رود.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم‌، حافظ بین‌المللی و عضو مجلس خبرگان رهبری، در آستانه انتخابات ریاست‌‌جمهوری طی سلسله درس‌گفتارهایی با عنوان «دعوت» به تبیین شاخص‌های دولت اسلامی پرداخته است. محور‌های این مباحث شامل چارچوب‌ها و جهت‌گیری‌های کلان دولت اسلامی، برنامه‌های دولت اسلامی در حوزه‌های مختلف، ویژگی‌های کارگزار نظام اسلامی و اهمیت انتخابات و ضرورت حضور پرشور مردم در این عرصه سرنوشت‌ساز است. در ادامه متن و فیلم قسمت دوازدهم از نظرتان می‌گذرد.

«بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند متعال در قرآن کریم درباره افرادی که دوست دارند فساد و فحشا در جامعه فراگیر شود، وعده عذاب سختی را در دنیا و آخرت داده است. «إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَالآخِرَةِ». پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «کسی که کار زشتی را نشر دهد، همانند کسی است که آن کار را انجام داده باشد». تعبیر فحشا مفهوم وسیعی دارد و هر گونه فساد و زشتی را شامل می‌شود.

اشاعه فحشا گاهی با زبان و گاه با قلم و حتی گاهی با تشویق دیگران اتفاق می‌افتد و می‌تواند در فضای حقیقی و مجازی باشد. متأسفانه امروزه فضای مجازی به بستر گسترده‌ای برای اشاعه فحشا تبدیل شده است. افرادی که برای اشاعه فحشا بسترسازی می‌کنند، مصداق بارز این آیه هستند. مهمترین عوامل فساد اخلاقی در جامعه عبارتند از: سستی مبانی اعتقادی، هجمه فرهنگی دشمن، افزایش فقر و فاصله طبقاتی در جامعه، ضعف و ناکارآمدی نظام خانواده، نبود نظارت کافی بر برنامه‌ها در صدا و سیما و سینما، ضعف دولت‌ها در مقابله با انواع فساد، ناکارآمدی نظام آموزش و پرورش، تضعیف حجاب اسلامی، رواج پوشش‌های نامناسب در میان بانوان و گسترش روابط نامشروع در میان دختران و پسران.

دولت اسلامی موظف است که در مقابله با فساد فرهنگی برنامه داشته باشد و با مروجان آن مقابله کند. برای مواجهه با آسیب‌های فساد اخلاقی در جامعه راهکارهایی وجود دارد که هر یک از آنها می‌تواند شاخصی برای ارزیابی دولت‌ها به شمار رود و ملاکی برای دولت اسلامی محسوب شود که از آن جمله‌اند: تقویت مبانی اعتقادی و اخلاقی مردم، مقابله با هجمه فرهنگی دشمن، ایجاد اشتغال، تهیه مسکن برای جوانان، حمایت از نظام خانواده، نظارت بر تولیدات فرهنگی و تقویت و گسترش فرهنگ حجاب در میان بانوان.

رهبر معظم انقلاب بارها و بارها بر ضرورت ساماندهی فضای مجازی تأکید کردند اما متأسفانه مسئولان کوتاهی کردند و بسیاری از مشکلات فرهنگی کشور ناشی از این نافرمانی از این مطالبات صریح رهبر معظم انقلاب است».  

انتهای پیام
captcha