ثبت نام بیش از سه هزار اصفهانی در چهل‌وچهارمین مسابقات قرآن اوقاف
کد خبر: 3977221
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴

ثبت نام بیش از سه هزار اصفهانی در چهل‌وچهارمین مسابقات قرآن اوقاف

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه اصفهان از ثبت نام سه هزار و 444 نفر از این استان در چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد.

ثبت نام بیش از سه هزار نفر در چهل‌وچهارمین مسابقات سراسری قرآن کریم

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، حمید بخشی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه اصفهان با اشاره به پایان ثبت نام متقاضیان برای حضور در چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه، اظهار کرد: ثبت‌ نام در این مسابقات از 13 اردیبهشت آغاز و تا 13 خردادماه ادامه داشت.

وی با بیان اینکه سعی کردیم از همه ظرفیت‌ها برای مشارکت حداکثری فعالان قرآنی استان اصفهان در این مسابقات استفاده کنیم،‌ افزود: خوشبختانه آمار ثبت‌ نامی‌ها نیز بیانگر استقبال خوب از چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در استان اصفهان است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه رسانه‌ها و فضای مجازی ابزار تبلیغی بسیار خوبی برای افزایش ثبت‌ نام متقاضیان به‌منظور حضور در مسابقات قرآن کریم بود، ادامه داد: همچنین با قرار دادن روزشمار برای ادارات شهرستان‌ها آنها را برای مشارکت بیشتر ترغیب کردیم.

وی اضافه کرد: در برخی شهرستان‌ها که سال گذشته حتی یک شرکت‌کننده نیز در مسابقات قرآن نداشتیم، در سال جاری 13 نفر ثبت‌ نام کرده‌اند که این امر برای ما جای خرسندی دارد.

بخشی با تأکید بر اینکه در چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در استان اصفهان سه هزار و 444 نفر در 10 رشته شرکت کرده‌اند، گفت: این آمار در مقایسه با سال گذشته که مجموع شرکت‌کنندگان حدود یک هزار و 400 نفر بوده است، افزایش سه برابری را نشان می‌دهد.

وی افزود: بر این اساس، یک هزار و 18 نفر شامل 663 نفر خانم و 355 نفر آقا در بخش تفسیر قرآن، 224 نفر شامل 79 نفر خانم و 145 نفر آقا در بخش دعاخوانی، 429 نفر شامل 384 نفر خانم و 45 نفر آقا در حفظ پنج جزء، 413 نفر شامل 374 خانم و 39 نفر آقا در حفظ 10 جزء، 276 نفر شامل 230 نفر خانم و 44 نفر آقا در حفظ 20 جزء، 221 نفر شامل 185 نفر خانم و 36 نفر آقا در حفظ کل، 498 نفر شامل 183 نفر خانم و 315 نفر آقا در قرائت ترتیل، 173 نفر شامل 61 نفر خانم و 112 نفر آقا در قرائت تحقیق، 162 نفر از آقایان در بخش اذان و 6 گروه نیز از شهرستان‌های خمینی‌شهر و اصفهان در بخش تواشیح شرکت کرده‌اند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: در مجموع دو هزار و 159 نفر خانم و یک هزار و 283 نفر آقا در چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در استان اصفهان شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان را برای برگزاری چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه به هشت بخش تقسیم کرده‌ایم، گفت: سعی ما بر این است که با توجه به شیوع کرونا مسابقات را به‌صورت ویدئوکنفرانسی برگزار کنیم و برای این امر با اجازه اداره امور قرآنی سازمان اوقاف، از داورانی بهره ببریم که در طرح ساماندهی داوران قرآن کریم نمره خوبی دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha