مراسم نکوداشت چهلمین روز درگذشت علی شیخ‌الاسلامی برگزار می‌شود
کد خبر: 3977353
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷

مراسم نکوداشت چهلمین روز درگذشت علی شیخ‌الاسلامی برگزار می‌شود

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به مناسبت چهلمین روز درگذشت علی شیخ‌الاسلامی، عالم ربانی، مفسر قرآن کریم و چهره ماندگار ادبیات فارسی، مراسم نکوداشت این استاد فقید را چهارشنبه در فضای مجازی برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا، در این برنامه که چهارشنبه، 26 خرداد، از ساعت 14 تا 16 برگزار خواهد شد حسن بلخاری، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی؛ رضا داوری اردکانی، رئیس فرهنگستان علوم ایران؛ غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی؛  احمد نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران؛ منوچهر صدوقی‌سها، استاد و پژوهشگر حکمت و عرفان اسلامی و محمدحسن شیخ‌الاسلامی، فرزند استاد فقید و رئیس دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه سخنرانی، خواهند کرد.

این برنامه به صورت زنده از صفحه اینستاگرام انجمن به نشانی https://www.instagram.com/anjomanasarmafakher2 و  همزمان در صفحات انجمن به نشانی‌های https://t.me/anjomanasarmafakher و  https://www.aparat.com/mafakherefarhangi پخش می‌شود.

یادآور می‌شود؛ علی شیخ‌الاسلامی متولد سال ۱۳۱۵ در استهبان استان فارس بود. وی در سال ۱۳۴۹ از دانشگاه تهران دکتری زبان و ادبیات فارسی گرفت و از مرداد ۱۳۵۰ در همان دانشگاه به تدریس پرداخت. از سال ۱۳۵۷ تصدی دانشگاه‌های علامه طباطبایی تهران و تربیت معلم تهران (دانشگاه خوارزمی فعلی) را به عهده داشت و سال‌ها به عنوان مدیرگروه و رئیس دانشکده زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران مشغول تدریس و فعالیت بود. این استاد فقید علاوه بر مقالات متعدد به زبان‌های فارسی و عربی، آثار متعددی  را در حوزه‌های اعتقادی، عرفانی، ادبی و کلامی تألیف یا ترجمه کرده است. علی شیخ‌الاسلامی در دوره هشتم (سال ۱۳۸۹) به عنوان یکی از چهره‌های ماندگار ایران معرفی شد.

انتهای پیام
captcha