چاپ نسخه تحریف شده قرآن در میان خشم گسترده مسلمانان هند
کد خبر: 3977907
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵

چاپ نسخه تحریف شده قرآن در میان خشم گسترده مسلمانان هند

یک عضو هیئت مرکزی وقف ایالت اوتارپرادش هند در اقدامی جنجالی، یک نسخه تحریف شده قرآن که در آن 26 آیه را حذف کرده است منتشر کرد. این اقدام با اعتراض گسترده مسلمانان این کشور روبه‌رو شده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سیاست، وسیم رضوی، عضو هیئت مرکزی وقف اوتارپرادش و رئیس سابق این نهاد، اولین نسخه از آنچه که قرآن واقعی می‌خواند چاپ و منتشر کرده است. رضوی گفت که او این کتاب را برای رئیس هیئت حقوقی شخصی مسلمانان هند (AIMPLB) ارسال خواهد کرد.

در این کتاب رضوی 26 آیه قرآن را که ادعا می‌کند باعث برانگیختن خشونت هستند، حذف کرده است. وی ادعا می‌کند که این آیات پس از رحلت حضرت محمد(ص) اضافه شده است.

پیش از این، دادگاه عالی هند جریمه‌ای معادل 50 هزار روپیه برای رضوی در نظر گرفته و درخواست تجدید نظر او برای مداخله این دادگاه در حذف این 26 آیه را رد کرد. وی این دادخواست را مجددا در دیوان عالی کشور مطرح کرده است.

رضوی به تازگی در یک ویدئو مدعی شد من اولین قرآن واقعی را چاپ کردم، آنگونه که پس از حضرت محمد(ص) باید می‌بود. من این نسخه را برای مطالعه به رئیس هیئت حقوقی شخصی مسلمانان هند ارسال می‌کنم تا او متوجه شود که این کتاب برای پایان دادن به تروریسم و ​​خشونت چه تفاوتی ایجاد خواهد کرد.

وی گفت که او همچنین یک نسخه از این قرآن را با درخواست این که بخشی از برنامه درسی در همه مدارس باشد، برای نخست‌وزیر هند فرستاده است. به گفته وی این نسخه به زودی در بازار عرضه می‌شود.

سال گذشته وسیم رضوی، رئیس پیشین شورای وقف اوتارپرادش درخواستی را برای حذف ۲۶ آیه قرآن کریم به دادگاه عالی این کشور ارجاع داد.

این اقدام، موجب خشم مسلمانان این کشور شد. مولانا کلب جواد، دبیرکل مجلس علمای هند و روحانی مشهور شیعه، همراه با روحانی برجسته اهل سنت مولانا خالد رشید فرنگی محلی  اقدام رضوی را محکوم کرده و خواستار دستگیری وی به جرم تلاش برای بر هم زدن آرامش و کفرگویی شدند.

در واکنش به مواضع رضوی علمای بزرگ شیعه کشمیر و علمای شیعه هند با صدور بیانیه و ارسال نامه‌ای به مقام معظم رهبری از ایشان درخواست ارائه فتوا کرده‌اند. مسلمانان هند نیز با به راه انداختن طوفان توییتری از سخنان وسیم رضوی برائت جستند.

این طوفان تویتتری با هشتگ #ArrestLaanatiWasimRizvi  و #Quran_Is_Our_Constitution راه افتاد و در آن از این اقدام اعلام انزجار شده است.

انتهای پیام
captcha