از شهادت یک زن فلسطینی تا محکومیت توهین صهیونیست‌ها علیه پیامبر(ص)
کد خبر: 3978077
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۶
تازه‌ترین اخبار از تحولات فلسطین؛

از شهادت یک زن فلسطینی تا محکومیت توهین صهیونیست‌ها علیه پیامبر(ص)

نظامیان صهیونیست امروز دکتر می‌یوسف عفانه را در نزدیکی قدس اشغالی به شهادت رساندند. شیخ عکرمه صبری خطیب مسجدالاقصی با محکومیت توهین شهرک‌نشینان صهیونیست به پیامبر(ص)، مسئولیت این اقدام را برعهده مسئولان اسرائیل دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین اون لاین، منابع فلسطینی تصریح کرده‌اند که امروز چهارشنبه، در نزدیکی روستای حزما در شمال قدس اشغالی، دکتر می یوسف عفانه 29 ساله و اهل شهرک ابودیس در شرق قدس اشغالی، با گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده است. وزارت بهداشت فلسطین در رام الله اعلام کرده است که مقامات اسرائیل به بخش ارتباط مدنی فلسطین که واسطه ارتباط با مقامات اشغالگر است اعلام کرده‌اند که یک فلسطینی در نزدیک روستای حزما توسط نظامیان این رژیم به قتل رسیده است. ارتش اسرائیل در یک اطلاعیه کوتاه اعلام کرده است که شهید نامبرده، اقدام به زیر گرفتن سربازان این رژیم سپس حمله با چاقو به آن‌ها کرده است.
و در ادامه افزوده است که سربازان اسرائیل به سوی وی آتش گشوده‌اند. می عفانه دارای دکترای بهداشت روان از دانشگاه موته اردن بود و در آخرین پست خود در فیس‌بوک سخن از زندگی باکرامت و نداشتن بیم از شهادت در این راه گفته بود.
جنبش مقاومت اسلامی حماس، اقدام اشغالگران در به شهادت رساند این بانو را در محکوم کرده و آن را نشانه‌ای از وحشی‌گری اشغالگران دانست. دکتر عبداللطیف القانوع، در پیامی تأکید کرد که این اقدام اسرائیل نشان می‌دهد که مقاومت در کرانه باختری در تمام اشکال آن باید فعال شده و دست جوانان انقلابی برای پاسخ به اقدامات اشغالگران باز شود.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین گزارش می‌کند، شیخ عکرمه صبری خطیب مسجدالاقصی و رئیس شورای عالی اسلامی در قدس شریف تصریح کرد که شهرک‌نشینان بهره‌ای از جشن‌های خود که در طول سال‌ها در قدس به آن عادت گرفته‌اند نخواهند برد.

وی در یک بیانیه مطبوعاتی تأکید کرده است که شهرک‌نشینان از نظر ذهنی و واقعی در اقدامات خود شکست خورده‌اند، آن‌ها دو بار قادر به برگزاری راهپیمایی پرچم نشدند و سومین بار نیز در سایه حضور سنگین نیروهای اشغالگر توانستند به منطقه باب العامود برسند.

شهادت یک زن فلسطینی در نزدیکی قدس و اظهارات خطیب مسجدالاقصی

وی همچنین درباره توهین شهرک‌نشینان به پیامبر (ص) در طی راهپیمایی پرچم، تصریح کرد آنچه رخ داد نشان می‌دهد که این مجموعه افراد افراطی با اخلاق ناشایست هستند، خطیب الاقصی از مسلمانان خواست که به حمایت از پیامبر محبوب خود برخیزند و مسئولت اسائه ادب به ساحت پیامبر (ص) را بر عهدان اشغالگران دانست. وی تأکید کرد که پیروان اسلام حق توهین به پیامبر خود و هیچ‌کدام از پیامبران الهی را ندارند وی با تأکید بر حقوق مشروع مسلمانان در سرزمین اسراء و معراج، به جوانانی که راه شهرک‌نشینان را سد کردند، درود فرستاد و از یاری خداوند برای پیروزی دین خود اظهار اطمینان کرد.

فلسطین اون لاین گزارش می‌کند در بخشهای مختلف کرانه باختری نیز درگیری فلسطینیان با نظامیان اشغالگر صهیونیستی منجر به مجروح شدن یک دختر فلسطینی و دستگیری دو نفر دیگر شد. در منطقه جبیل صبیح در جنوب نابلس در بخش شمالی نوار باختری نظامیان اشغالگر صهیونیستی یک دختر فلسطین را با شلیک گلوله به شدت زخمی کردند.

شهادت یک زن فلسطینی در نزدیکی قدس و اظهارات خطیب مسجدالاقصی

احمد جبریل، مدیر اورژانس هلال احمر فلسطین در نابلس وضعیت او را وخیم اعلام کرده است. علاوه بر این نظامیان اشغالگر اسرائیل اقدام به دستگیری دو جوان فلسطینی در شرق بیت لحم در جنوب کرانه باختری کردند.

انتهای پیام
captcha