آغاز آموزش تابستانه قرآن در ترکیه
کد خبر: 3979049
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴

آغاز آموزش تابستانه قرآن در ترکیه

ریاست امور دینی ترکیه دوره‌های تابستانی آموزش حفظ قرآن کریم را به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از ترک پرس، دوره‌های تابستانه آموزش حفظ قرآن که از 5 ژوئیه (14 تیر) آغاز می‌شود، با رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای جلوگیری از کرونا برگزار خواهد شد.
 
بر اساس قوانین برگزاری دوره‌های تابستانی آموزش قرآن در سال 2021 که از سوی مدیریت کل خدمات آموزشی اداره امور دینی ترکیه وضع شده است، این دور‌ه‌ها هرساله همزمان با تعطیلی مدارس به دو روش حضوری و مجازی (به دلیل شرایط شیوع کرونا) برای گروه‌های سنی مختلف برگزار می‌شود.
 
قرار است این دوره‌‌ها از 5 ژوئن تا 20 آگوست (14 تیر تا 29 مرداد) برگزار شود و کودکان و جوانان 4 تا 22 سال از امروز 31 خرداد تا 20 تیر فرصت دارند تا از طریق لینک www.diyanet.gov.tr در دوره‌های حفظ قرآن ثبت نام کنند.
 
این دوره‌ها برای کودکان 4 تا 9 سال به صورت حضوری برگزار می‌شود، اما دانش‌آموزان 10 تا 15 ساله می‌توانند در دوره‌های حضوری یا مجازی شرکت کنند. همچنین گروه سنی 16 تا 22 سال فقط از طریق اینترنت می‌توانند این دوره‌ها را بگذرانند. والدین کودکان معلول 7 ساله و بالاتر نیز می‌توانند کودکان خود را در دوره‌های حفظ قرآن ثبت نام کنند.
 
برای برگزاری دوره‌های حضوری نیز دستورالعمل‌های بهداشتی جهت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا اجرا خواهد شد که از آن جمله می‌توان به سنجش درجه حرارت قرآن‌آموزان به صورت روزانه، رعایت فاصله اجتماعی به میزان یک متر و استفاده از ماست و وسایل شخصی اشاره کرد.
انتهای پیام
captcha