خیز اماراتی‌ها برای نفوذ در آفریقا از راه توسعه اقتصاد اسلامی
کد خبر: 3979087
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸

خیز اماراتی‌ها برای نفوذ در آفریقا از راه توسعه اقتصاد اسلامی

مدیر اجرایی مرکز توسعه اقتصاد اسلامی دبی گفت که قاره آفریقا فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای رشد اقتصاد اسلامی و گزینه‌های گسترده سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران اماراتی مایل به حضور در آفریقا فراهم می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الاقتصاد الاسلامی، عبدالله محمد العور، مدیر اجرایی مرکز توسعه اقتصاد اسلامی دبی گفت که قاره آفریقا یک بازار امیدوار کننده  در حوزه‌های اقتصاد اسلامی است.

العور در گفت‌وگو با خبرگزاری امارات(وام) گفت که که قاره آفریقا فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای رشد اقتصاد اسلامی و گزینه‌های گسترده سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران اماراتی مایل به  حضور در آفریقا فراهم می‌کند.

عبدالله العور تأکید کرد که فرصت‌های سرمایه‌گذاری بکر زیادی در بخش‌های اقتصاد اسلامی در قاره آفریقا به ویژه در زمینه مالی اسلامی، غذای حلال و گردشگری حلال وجود دارد و برای مثال  کنیا یک نقطه شروع برای تقویت ورود سرمایه‌گذاران اماراتی و بازرگانان به بازارهای منطقه‌ای در شرق آفریقاست.

وی افزود: حمایت مالی اسلامی، گزینه مناسبی برای جبران شکاف فعلی در تأمین زیرساخت‌های آفریقا است که طبق برآوردهای مؤسسات بین‌المللی برای تأمین نیازهای خود سالانه تقریباً به 98 میلیارد دلار نیاز دارد و اوراق قرضه اسلامی یکی از راه حل‌های موجود در این زمینه است.

مدیر اجرایی مرکز توسعه اقتصاد اسلامی دبی با اشاره به اینکه دارایی‌های بانکی اسلامی در آفریقا به ویژه در آفریقای جنوب صحرا که حدود 16 درصد از جمعیت مسلمان جهان را شامل می‌شود، توانایی رشد چشمگیری دارند، تأکید کرد: بیش از یک سوم مسلمانان این منطقه  حساب بانکی یا هر شکلی از معاملات بانکی نداشته‌اند.

العوار افزود:  بخش گردشگری حلال هم امیدوار کننده و متمایز است، اما هنوز در مراحل ابتدایی است و اگر به خوبی برای آن بازاریابی شود، سفرهای حلال در این قاره می‌تواند رقیبی برای موارد مشابه معتبر و قدرتمند باشد.

وی گفت: هزینه جهانی مسلمانان برای سفر در سال 2019،  238 میلیارد دلار برآورد می‌شود در حالی که طبق اطلاعات «دینار استاندارد»، سهم آفریقا از بازار سفر حلال هنوز کم است و از 5 درصد کل بازار جهانی فراتر نمی‌رود؛ در حالی که سهم قاره اروپا 51 درصد است که این زمینه را برای فرصت‌های رشد و توسعه  قاره آفریقا در این زمینه باز می‌کند.

انتهای پیام
captcha