درخواستی برای همکاری با طرح 1455 نداشتیم
کد خبر: 3979549
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
انجم‌شعاع:

درخواستی برای همکاری با طرح 1455 نداشتیم

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت درباره گفته روز گذشته مدیر شبکه قرآن و معارف سیما درباره اینکه هنوز نتوانسته‌ایم از ظرفیت اتحادیه در طرح قرآنی 1455 بهره‌مند شویم، گفت: اتحادیه هیچ درخواست همکاری از سوی این شبکه در خصوص طرح 1455 دریافت نکرده است.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اتحادیه کشوری تشکل‌های قرآن و عترت، پیرو برگزاری نشست خبری طرح قرآنی ۱۴۵۵ روز گذشته، اول تیرماه، بر اهمیت حضور مؤسسات مردم‌نهاد در این طرح همگانی تأکید شد و بنابر گفته جواد شیخ‌اکبری، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما «اتحادیه کشوری به دلیل اینکه به تازگی ادغام شده است، انسجام و استقراری که باید داشته باشد، ندارد، فلذا هنوز نتوانسته‌اند از ظرفیت اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت بهره‌مند شویم، البته ارتباطاتی با محمد انجم‌شعاع، مدیر عامل اتحادیه کشوری در حال برقراری است تا با رایزنی از ظرفیت‌های این نهاد هم در طرح قرآنی ۱۴۵۵ بهره‌مند شویم».

محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در زمینه این طرح قرآنی فراگیر، و جملات مطرح شده با انتشار متنی گفت: «اتحادیه کشوری برخلاف اظهارنظر مدیر سیمای قرآن، هیچ درخواست همکاری از سوی این شبکه در خصوص طرح 1455 دریافت نکرده است، بنابر این در شرایطی که این درخواست صورت نپذیرفته، چگونه قضاوت شده اتحادیه آمادگی همکاری و مشارکت ندارد؟

به لطف خداوند و با همدلی اعضای محترم هیئت مدیره، اتحادیه کشوری از انسجام و آمادگی بالایی برخوردار است، به گونه‌ای که با مساعدت شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سال جاری، بیش از سه میلیارد اعتبار برنامه‌ای دریافت کرده و هم اکنون 9 برنامه با همفکری و همکاری شورای توسعه فرهنگ قرآنی در شش‌ماهه اول سال در حال اجرا است که توانمند‌سازی مدیران، حمایت از آثار فاخر نوشتاری و دیداری و شنیداری در موضوعات قرآنی، راه‌اندازی شبکه ملی توزیع محصولات قرآنی و اجرای آموزش‌های عمومی از جمله این برنامه‌ها است. 

همچنین تفاهم‌نامه تربیت هزار و 240 مربی حفظ قرآن در سال 1400 با ستاد ملی حفظ قرآن منعقد شده و در حال حاضر استان‌ها تمهیدات اولیه را برای برگزاری آن در تابستان سال جاری فراهم ساخته‌ و به زودی و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی به بدنه فراگیر و گسترده موسسات قرآنی افزوده خواهد شد.

آنچه مسلم است، برخی از دستگاه‌های دولتی که توان واگذاری برنامه‌های خود را به بخش مردمی ندارند و پیوسته در حال تصدی‌گری هستند، قطعاً نمی‌توانند این انسجام بالای اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور را درک کنند و به لطف خداوند با همین انسجام در حال رایزنی با دستگاه‌های مختلف هستیم.

اگر این انسجام قوی اتحادیه نبود، کمیسیون تبلیغ و ترویج با واگذاری برنامه‌های قرآن در فضای مجازی موافقت نمی‌کرد. امروز به لطف خداوند علاوه بر پذیرش مأموریت‌های آموزش عمومی و تخصصی در حوزه IT و فضای مجازی که یکی از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب است، ورود جدی کرده‌ایم.

در روزهای گذشته به پشتوانه انسجامی که برای برخی قابل تصور نیست، کمیسیون تبلیغ و ترویج ریاست کارگروه قرآن و مؤسسات مردمی را بر دوش اتحادیه گذاشته شد و ما امیدواریم مسئولان محترم دولتی که باید پیش‌گام باشند، در واگذاری امور به مردم به جای ادبیات ناامیدکننده و ادبیاتی که از محدوده آموزه‌های قرآنی خصوصا آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» فراتر است، صحبت نکنند.

امروز پس از حماسه بزرگ ملت در 28 خرداد، نیاز است که دستگاه‌های دولتی علی‌الخصوص عزیزانی که اینگونه مباحث را مطرح می‌کنند، نگاهشان را به مردم عوض نموده و این حضور مردم در عرصه‌های مخلتف خصوصا عرصه‌های قرآنی را به خوبی درک و بذر امید را برای امور قرآنی در جامعه پخش کنند».

انتهای پیام
captcha