اجلاس اقتصادی روسیه و کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برگزار می‌شود
کد خبر: 3984875
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵

اجلاس اقتصادی روسیه و کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برگزار می‌شود

دوازدهمین دوره اجلاس اقتصادی مشترک روسیه و کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در پایتخت تاتارستان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، کازان، پایتخت جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه، میزبان دوازدهمین دوره اجلاس اقتصادی بین‌المللی است که روسیه و کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را گرد هم می‌آورد.

خبرگزاری آناتولی شریک رسانه‌ای اجلاس سران کازان 2021 است که از 28 تا 30 جولای (6 تا 8 مرداد) با شعار مصرف هوشمندانه برگزار می‌شود.

نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی، دولتی و مالی، شخصیت‌های دیپلماتیک و سیاسی و همچنین سرمایه‌گذاران و بازرگانان در این اجلاس شرکت خواهند کرد.

هدف این اجلاس تقویت روابط تجاری، اقتصادی، علمی، فنی، اجتماعی و فرهنگی روسیه و کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و تشویق توسعه نهادهای مالی اسلامی در روسیه است.

در این اجلاس، مسائلی مانند تأمین مالی فعالیت‌های مشترک، صنعت حلال، دیپلماسی جوانان، موضوعات پزشکی، ورزش، صنایع خلاق، توسعه صادرات، تجارت و سرمایه‌گذاری مورد بحث قرار خواهد گرفت.

تالیا مینولینا، رئیس سازمان توسعه سرمایه‌گذاری تاتارستان در سخنانی گفت که این اجلاس هر ساله برنامه کاری متفاوتی را ارائه می‌کند. مینولینا ادامه داد: تعامل با جهان اسلام، فدراسیون روسیه را برای افزایش سرمایه‌گذاری امیدوار می‌کند.
 
منصور جلال‌الدین، رئیس شورای بزرگان کازان و امام جماعت مسجد جامع این شهر گفت: مفهوم حلال نه تنها در مورد غذا بلکه در حوزه دارو، جهانگردی، امور مالی و دیگر حوزه‌ها به کار می‌رود.

وی ادامه داد: صنایع حلال، بیشتر در کشورهای عربی، مالزی و ترکیه توسعه یافته‌اند و هنوز روسیه و دیگر کشورهای اروپایی در این زمینه عقب هستند. جهانگردان مسلمان که به روسیه سفر می‌کنند، مجبورند مسافت‌های زیادی را طی کنند تا غذای حلال تهیه و به خدمات حلال دسترسی پیدا کنند.
 
وی افزود: تاتارستان در این زمینه در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی کرده و رستوران‌ها و هتل‌ها، مراکز تفریحی و مراکز پزشکی حلال زیادی در آن ساخته شده است.  
 
همایش سالانه مشترک مسلمانان روسیه و کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی هر ساله با حضور صدها دیپلمات، کارشناس، تولید‌کننده و کارآفرین فعال در زمینه توسعه اقتصاد اسلامی در کازان برگزار می‌شود. این همایش سال گذشته به دلیل شوع کرونا برگزار نشد و به جولای امسال موکول شد.
 
دوره قبلی این اجلاس در سال 2019 و با شرکت پنج هزار نفر از 73 کشور برگزار شد.
انتهای پیام
captcha