درخواست سوریه از شورای امنیت برای توقف جنایات اسرائیل علیه مسجدالاقصی
کد خبر: 3985668
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱

درخواست سوریه از شورای امنیت برای توقف جنایات اسرائیل علیه مسجدالاقصی

وزارت امورخارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای اقدامات اسرائیل علیه مسجدالاقصی و نمازگزاران فلسطینی را به شدت محکوم کرد و از کشورهای جهان، سازمان ملل و شورای امنیت خواست که به رژیم صهیونیستی برای دست برداشتن از این اقدامات فشار وارد کنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، وزارت‌ امورخارجه سوریه در این بیانیه از کشورهای جهان و سازمان ملل خواست که به تل‌آویو برای پایان دادن به این اقدامات شرم‌آور و غیرانسانی فشار بیاورند.
 
در این بیانیه آمده است: در ماه‌های گذشته به ویژه هفته‌های اخیر شهرک‌نشینان صهیونیست علیه ملت فلسطین در مناطقی از فلسطین اشغالی به‌ویژه در قدس دست تعدی‌های بی‌سابقه زدند.

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد: کابینه رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر به صهیونیست‌ها اجازه داد تا به مسجدالاقصی حمله کرده و نماز گزاران را مورد تعدی قرار دهند.

سوریه این اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی و نمازگراران فلسطینی را اقدام غیراخلاقی توصیف کرد که چهره واقعی این رژیم را آشکار می‌سازد.

وزارت خارجه سوریه در پایان تأکید کرد: این اقدامات نقض هویت تاریخی و قانونی مسجدالاقصی و آزادی نمازگزاران به شمار می‌رود.
انتهای پیام
captcha