برنامه برپایی نماز جمعه مقابل زندان محل اسارت رئیس جنبش اسلامی فلسطین
کد خبر: 3987697
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰

برنامه برپایی نماز جمعه مقابل زندان محل اسارت رئیس جنبش اسلامی فلسطین

کمیته آزادی‌ها در سرزمین‌های اشغالی سال 1948 در آستانه سالروز اسارت شیخ رائد صلاح، رئیس جنبش اسلامی فلسطین در این منطقه از رژیم صهیونیستی خواست شیخ را که بدون هیچ توجیهی در زندانی در صحرای دورافتاده نقب در حبس انفرادی است، آزاد کند.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، کمیته آزادی‌ها در سرزمین‌های اشغالی 48 نسبت به محدودیت‌های شدید اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی برای شیخ رائد صلاح رئیس جنبش اسلامی فلسطین عمیقاً ابراز نگرانی کرد.

این کمیته با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی اسرای فلسطینی را حتی از ساده‌ترین حقوق خود محروم کرده است، گفت: شیخ رائد صلاح در سلول انفرادی اجازه استفاده از کتاب و روزنامه را هم ندارد.

کمیته آزادی‌ها در سرزمین‌های اشغالی سال 48 در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز اسارت شیخ رائد صلاح گفت: حکم زندانی شدن شیخ رائد خود ظالمانه بوده چه برسد به اینکه بی‌هیچ توجیه یا دلیل محکمی در حبس انفرادی به سر می‌برد و فقط به دلیل انتقام‌گیری از شخصیت شیخ، این فشارها بر او وارد می‌شود.

این کمیته، انتقال شیخ صلاح از زندان رامون در بئر السبع در صحرای نقب به زندانی در نزدیکی محل سکونت او و لغو فوری حبس انفرادی او را خواستار شد.

کمیته مذکور تأکید کرد: دلیل اینکه شیخ صلاح را در زندان رامون اسیر کرده‌اند این است که به دلیل مسافت جغرافیایی زیاد آن خانواده‌اش هم برای ملاقات با او دچار مشقت شوند.

کمیته آزادی با اشاره به برنامه خود برای انجام یک سری اقدامات اعتراضی علیه اداره زندان‌ها به دلیل وضعیت شیخ صلاح گفت: در نخستین گام در روز سیزدهم ماه جاری میلادی نماز جمعه را برابر زندان رامون برگزار می‌کنیم و گام‌های دیگر را هم به وقتش اعلام خواهیم کرد.

شیخ رائد صلاح در اسفند 1398 توسط دادگاهی در شهر حیفا فلسطین اشغالی به 28 ماه حبس محکوم و از مرداد ماه 1399 به اسارت گرفته شد. شیخ صلاح پیش از آن از جولای سال 2018 در حبس خانگی به سر می‌برد.

منابع امنیتی صهیونیستی نیز اخیرا اعتراف کردند که پس از گذشت شش سال از ممنوع شدن فعالیت جنبش اسلامی در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸، برخی معلومات و داده‌های امنیتی نشان می‌دهد که این جنبش به شیوه تدریجی و جزئی فعالیت خود را به ویژه پس از تنش و درگیری‌های اخیر در اراضی اشغالی در جریان نبرد سیف القدس ازسرگرفته است.

از سوی دیگر به دنبال حمله شب گذشته نظامیان اشغالگر به تجمع اعتراضی مسالمت آمیز در محله الشیخ جراح قدس که با ضرب و شتم شرکت‌کنندگان در آن و شلیک گلوله‌های صوتی و پاشیدن آب فاضلاب  به روی آنها همراه بود، شهر قدس آرامش شکننده‌ای را تجربه می‌کند.

نظامیان اشغالگر شب گذشته وروی محله الشیخ جراح در مرکز قدس اشغالی را با موانع آهنی مسدود کرده و نیروهای ویژه خود را در ورودی محله مستقر کردند و جز به ساکنان آنجا به کسی اجازه ورود نمی‌دهند.

نظامیان اشغالگر به محض اینکه تحصن‌کنندگان در الشیخ جراح شروع به سر دادن شعار علیه تصمیم رژیم صهیونیستی برای تخلیه ساکنان این محله کردند به سمت آنها حمله‌ور شدند و آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده و تا خیابان اصلی محله دنبال کردند.

در همین راستا نظامیان صهیونیست شماری از اهالی قدس را هم که برای اعلام همبستگی با محله الشیخ جراح در پیرامون آنجا حضور داشتند بازداشت کرد.

28 خانواده فلسطینی که از سال 1956 در محله الشیخ جراح ساکن هستند با تصمیم رژیم صهیونیستی برای تخلیه این منطقه در معرض خطر آوارگی قرار دارند.

گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه در اردیبهشت ماه گذشته بارها به رژیم صهیونیستی درباره تجاوز به اهالی قدس و مسجدالاقصی هشدار دادند که در نتیجه بی‌توجهی این رژیم به هشدارهای مقاومت، بیستم اردیبهشت نیروهای مقاومت با حملات سهمگین راکتی به قلب فلسطین اشغالی به این تجاوزات پاسخ دادند که به دنبال آن رژیم صهیونیستی نیز حمله نظامی جدید خود به غزه را کلید زد و در بامداد یکم خرداد این جنگ به پایان رسید.

انتهای پیام
captcha