اهتمام جدی رئیس‌جمهور منتخب نسبت به ترویج فضای معنوی در جامعه
کد خبر: 3988077
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴

اهتمام جدی رئیس‌جمهور منتخب نسبت به ترویج فضای معنوی در جامعه

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی مخاطب اصلی مقام معظم رهبری پیرامون حفظ انقلاب اسلامی هستند، گفت: بنده رئیس‌جمهور منتخب را متواضع و دارای اهتمام‌ در پذیرش این مسئولیت یافتم. ایشان نسبت به ترویج فضای معنوی در جامعه اهتمام جدی دارد.

اهتمام جدی رئیس‌جمهور منتخب نسبت به ترویج فضای معنوی در جامعهبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه امروز، ۱۱ مردادماه در دومین نشست هم‌اندیشی ستایشگران اهل‌ بیت(ع) که در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) تجریش برگزار شد، اظهار کرد: امامزادگان و بقاع متبرکه در سراسر کشور پراکندگی جغرافیایی قابل اعتنایی دارند؛ ما طی سال‌های اخیر استقبال قابل توجه هیئت‌های امنا از هیئت‌های مذهبی و همچنین، حضور خوب این هیئات در بقاع متبرکه را مشاهده کرده‌ایم.

وی با تأکید بر برگزاری مراسم هیئت‌های مذهبی در محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزود: ان‌شاءالله با تسریع در امر واکسیناسیون و ریشه‌کن شدن کرونا، شور حسینی را مثل سابق به مجالس اهل ‌بیت(ع) برگردانیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خطاب به مادحین و ذاکرین اهل ‌بیت(ع) گفت: زیبایی هنری شما خیلی مؤثر است؛ شما باید به وظیفه شرعی و ولایی خود عمل کنید.

حجت‌الاسلام خاموشی با بیان اینکه انقلاب اسلامی حسینی‌الحدوث و حسینی‌البقا است، تأکید کرد: دشمن هیئت‌ها را برای حملات و هجمه‌های خود مورد هدف قرار داده است؛ وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران اهل ‌بیت(ع) است و دشمن برای جریان اهل‌بیت(ع) نقشه‌های شومی در سر دارد.
وی با تأکید بر اینکه هیئت‌های مذهبی ما در سال‌های اخیر نشان دادند که از رشد و بالندگی و عقلانیت خوبی برخوردارند، تصریح کرد: دشمن از جنگ سخت در حال عقب‌نشینی است و به سراغ جریان کاهش معنویت از جامعه و جدایی انقلاب از ماهیت حسینی خود رفته است؛ گوش‌ به‌زنگ‌ترین جبهه مذهبی نسبت به انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی، هیئت‌های مذهبی هستند؛ هیئات مذهبی مخاطب اصلی مقام معظم رهبری پیرامون حفظ انقلاب اسلامی هستند.

وی گفت: نظام تشریع در بحث تعقل دینی، حجت ظاهری و باطنی دارد؛ ما باید به امر ولی فقیه عمل کنیم و تخطی از آن خلاف شرع است؛ با تبعیت از ولی فقیه بلاشک توفیق یار ما خواهد بود.

حجت‌الاسلام خاموشی تأکید کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه بدون هیچ چشم‌داشتی براساس نیات واقفین به هیئات مذهبی کمک می‌کند و این کمک کردن را وظیفه خودمان می‌دانیم.

وی با اشاره به وجود محدودیت در برگزاری هیئت‌های مذهبی در ایام شیوع ویروس کرونا، افزود: اگر محدودیت هست، چهارپایه‌خوانی که از بین نرفته است و درصدد احیای این نوع عزاداری قدم بردارید.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: هیئت‌ها باید بقاع متبرکه را خانه‌های خود بدانند؛ منتهی هر چیزی باید قاعده‌مند و ضابطه‌مند شود؛ به هیئات مذهبی می‌گویم که بقاع متبرکه و امامزاده‌ها را مهد خودتان بدانید؛ از تمامی هیئات مذهبی دعوت می‌کنم تا به امامزادگان بیایند؛ ما تمام موقوفات انتفاعی با نیت حضرت ابا عبدالله(ع) را تقدیم می‌کنیم و این مسیر را طی خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام خاموشی در بخشی از سخنان خود با اشاره به ملاقات اخیرا خود با رئیس‌جمهور منتخب مردم، تصریح کرد: بنده ایشان را متواضع و دارای اهتمام‌ در پذیرش این مسئولیت یافتم؛ ایشان نسبت به ترویج فضای معنوی در جامعه اهتمام جدی دارد؛ باید این را بدانیم که یک هیئتی آمده و رئیس‌جمهور شده و باید کمکش کنیم و هیئت‌های مذهبی باید جامعه مذهبی و مردم را تشویق کنند تا به دولت فعلی کمک کنند.

وی با مهم خواندن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، بیان کرد: فعالیت‌های دانش‌بنیان زیادی در کشور انجام می‌شود که سازمان اوقاف نیز از آنها حمایت می‌کند؛ دانش‌بنیان‌ها فرزندان انقلاب اسلامی هستند و آبادانی کشور فقط با دستان خودمان امکان‌پذیر است.

در این نشست، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و مداحان و ذاکران اهل‌ بیت(ع) پیرامون نحوه برگزاری جلسات هیئت‌های مذهبی در محرم ۱۴۰۰ به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام
captcha