رئیس جمهور مصر: علما با افکار ضداسلامی در فضای مجازی مقابله کنند
کد خبر: 3988110
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵

رئیس جمهور مصر: علما با افکار ضداسلامی در فضای مجازی مقابله کنند

رئیس‌جمهور مصر در دیدار با هیئت‌های شرکت‌کننده در کنفرانس بین‌المللی مؤسسات فتوا در عصر دیجیتال بر لزوم مقابله علمای دینی با افکار نادرستی که به منظور مخدوش کردن چهره واقعی اسلام در فضای مجازی منتشر می‌شود، تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الطریق، عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر از علمای دینی در جهان خواست تا با افکار نادرستی که در فضای مجازی اصل دین اسلام را مخدوش می‌کنند، مقابله کنند.

بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر شامگاه دوشنبه گفت: السیسی بعد از ظهر دوشنبه در کاخ ریاست جمهوری میزبان هیئت‌های شرکت‌کننده در کنفرانس جهانی مؤسسات فتوا در جهان بود که توسط دارالافتای مصر با شعار مؤسسات فتوا در عصر دیجیتال از دیروز آغاز به کار کرد.

وی افزود: السیسی ضمن خوش‌آمدگویی به علمای دینی 85 کشور جهان که در کنفرانس مؤسسات فتوا حضور به هم رسانده‌اند، بر اهمیت همسویی مؤسسات فتوا در جهان با پیشرفت‌های عصر حاضر به خصوص در گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی تأکید کرد.

رئیس جمهور مصر همچنین از علمای دینی در جهان خواست با انتشار افکار نادرستی که ماهیت دین حنیف اسلام را در فضای مجازی مخدوش می‌کنند، مقابله کنند.

رضی با بیان اینکه در این دیدار بر اهمیت اصلاح گفتمان دینی در سطح افراد، گروه‌ها و کشورها تأکید شد، گفت: السیسی به مسئولیت و نقش مهم نهادهای دینی اصیل در مصر و در رأس آن دارالافتاء و الازهر و وزارت اوقاف اشاره و تأکید کرد گفتمان دینی باید از افکار غلط پالایش شود و این مأموریت اصلی همه علمای دینی از مفتیان گرفته تا مبلغان و خطیبان دینی است که با تلاش‌های مشترک، دیدگاه‌های مغشوشی که اصول اعتقادی را مخدوش می‌کند و خواستار بهره‌برداری از دین با مقاصد سیاسی از طریق اعمال افراطی و تروریسم است، مقابله کنند.

انتهای پیام
captcha