بازتاب مراسم تحلیف رئیس جمهوری در رسانه‌های خارجی/ تأکید بر کاهش تحریم‌ها
کد خبر: 3988689
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰

بازتاب مراسم تحلیف رئیس جمهوری در رسانه‌های خارجی/ تأکید بر کاهش تحریم‌ها

تعدادی از رسانه‌های جهان ضمن پوشش مراسم تحلیف ریاست جمهوری در مجلس شورای اسلامی ایران بر سخنان حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی، در مورد کاهش تحریم‌ها و استقبال از اقدامات دیپلماتیک در این زمینه تأکید کردند.

به گزارش ایکنا، مراسم تحلیف ریاست جمهوری در مجلس شورای اسلامی ایران بازتاب وسیعی در ‌رسانه‌های منطقه و جهان داشت.

بسیاری از رسانه‌ها این مراسم را پوشش کامل داده و یا به ارائه گزارش از بخش‌های مهم آن در سرخط خبرهای امروز پرداختند.

شبکه خبری الجزیره قطر در هر دو بخش انگلیسی و عربی خود این مراسم را پوشش داد. الجزیره در تارنمای خود نوشت: رئیس جمهوری جدید ایران بر برقراری امنیت و صلح در منطقه تأکید کرد.

المیادین لبنان نیز در تارنمای خود درباره مراسم تحلیف ریاست جمهوری از قول رئیس جمهور جدید نوشت: برنامه هسته‌ای ایران صلح آمیز بوده و قدرت ایران برای منطقه امنیت ساز است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز گزارش داد، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در مجلس شورای اسلامی ایران مراسم تحلیف ریاست جمهوری را انجام داد.

شبکه خبری روسیا الیوم نیز گزارش داد، رئیس جمهور جدید ایران معتقد است که بحران‌های منطقه‌ای با گفت وگو حل می شود.

شبکه المسیره یمن در پوشش مراسم تحلیف ریاست جمهوری از قول رئیس جمهور گزارش داد: دست دوستی به سوی همه منطقه به ویژه کشورهای همسایه می‌گشاییم.

روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی با انتشار خبر برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهوری نوشت: ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جدید ایران در پارلمان ایران مراسم تحلیف را به جا آورد.

بخش عربی خبرگزاری فرانسه نیز برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهوری را پوشش داد و خبر آن را مخابره کرد.

خبرگزاری رسمی کویت (کونا) گزارش داد، رئیس جمهور جدید ایران در مراسم تحلیف گفت که از هرگونه اقدام دیپلماتیک که به رفع تحریم‌ها منجر شود، استقبال می‌کند.

رسانه‌های اروپایی و آمریکایی نیز تأکید رئیس جمهور جدید بر اقدامات دیپلماتیک در جهت رفع تحریم‌ها را مورد توجه قرار دادند.

رویترز نوشت: رئیس جمهور جدید وعده داده است گام‌هایی در جهت لغو تحریم‌های آمریکا بردارد. وی پس از ادای سوگند قول داد به ملت خدمت کند و مناسبات با همسایگان ایران را بهبود بخشد. وی گفت: مردم ایران انتظار دارند دولت جدید معیشت‌شان را بهبود بخشد. همه تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ملت ایران باید برداشته شود.

وال استریت ژورنال هم نوشت: رئیس جمهور جدید ایران در اولین سخنرانی خود، گاهی لحن آرامی داشت و بر اهمیت اطمینان از اینکه ایران می تواند آزادانه با بقیه جهان تجارت کند ، تأکید کرد. وی گفت: ما از هرگونه طرح دیپلماتیک که به این هدف برسد حمایت خواهیم کرد.

دویچه وله که مراسم تحلیف را به طور زنده پوشش داد، در گزارش خود نوشت که رئیس جمهوری جدید وعده داده در جهت لغو تحریم‌های آمریکا که تعامل ایران با جهان خارج به ویژه در زمینه فروش نفت را محدود کرده است، پیشرفتی حاصل شود.

سی ان ان هم ضمن پوشش کامل مراسم تحلیف، به روابط ایران و عربستان و صحبت‌های رئیس جمهور جدید در کنفرانس مطبوعاتی اشاره کرد و نوشت: رئیس جمهور جدید در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود گفت که پیش‌بینی بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و عربستان در ریاض و تهران را دارد.

TRT  ترکیه و Dhaka Tribune و رسانه‌های دیگر هم مراسم تحلیف ریاست جمهوری را پوشش دادند.

انتهای پیام
captcha