خبرنگاران ایرانی مقیم لبنان تجلیل شدند
کد خبر: 3989542
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
از سوی رایزنی فرهنگی ایران؛

خبرنگاران ایرانی مقیم لبنان تجلیل شدند

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان به مناسبت روز خبرنگار، از خبرنگاران ایرانی مقیم لبنان، تجلیل کرد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان، به مناسبت روز خبرنگار، رایزنی فرهنگی ایران در لبنان، طی مراسمی از خبرنگاران ایرانی مقیم این کشور تجلیل کرد.
 
این نشست با حضور «محمد جلال فیروزنیا»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان، «عباس خامه یار»، رایزن فرهنگی کشورمان در بیروت و شماری از شخصیت‌ها و فعالان رسانه‌ای محور مقاومت برگزار شد.
 
«ابراهیم فرحات»، مدیر شبکه المنار، «محمد عفیف»، مسئول روابط رسانه‌ای حزب‌الله الله، و همچنین خبرنگاران و رؤسای دفاتر شبکه‌های تلویزیونی ایران در لبنان، در این مراسم حضور یافتند.
 
در ابتدا، عباس خامه‌یار، رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه خبر و رسانه، و تبریک این روز به تمامی خبرنگاران ایرانی، گفت: وظیفه‌ای که خبرنگاران برعهده دارند، وظیفه بسیار حائز اهمیت است چرا که خبرنگاران به صورت مستقیم در شكل‌دادن به رفتار افراد تأثير می‌گذارند.
 
خامه‌یار در ادامه با اشاره به سخت‌کوشی‌های خبرنگاران اظهار کرد: دلایل زیادی وجود دارد که شغل خبرنگاری را به شغل سختی تبدیل کرده است. خبرنگاران در راه تهیه اخبار ممکن است متحمل رنج‌ها و مشقت‌های زیاد و در برخی مواقع کشته و یا زخمی می‌شوند.
 
رایزن فرهنگی کشورمان افزود: برکسی پوشیده نیست که خبرنگاران با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند، اما آنان با وجود تمام سختی و خطرات، با سخت‌كوشی و دلسوزی و هوشمندی به کار خود ادامه می‌دهند، بنابراین تلاش‌ها و زحمات آنان شایسته قدردانی است.
 
خامه.یار در پایان ضمن قدردانی از تلاش خبرنگاران رسانه‌های مکتوب، خبرگزاری‌ها و مدیران تمامی رسانه‌ها، گفت: روز خبرنگار فرصتی است برای یادآوری نقش ارزنده و محوری خبرنگاران و ستایش فداکاری‌های ارزشمند آنان، و همچنین فرصتی است برای گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگاران فداکار، و شهدای عرصه رسانه که در راه آگاهی رسانی و انتقال حقیقت جان خود را از دست دادند.
 
در ادامه، محمد عفیف، مسئول روابط رسانه‌ای حزب الله لبنان، در سخنانی ضمن تبریک روز خبرنگار به تمامی خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه، از تلاش‌های بی‌وقفه خبرنگاران ایرانی شاغل در لبنان به خاطر انعکاس و بازتاب حقایق و واقعیت‌ها تشکر و قدرانی کرد.
 
محمد عفیف در ادامه با بیان اینکه خبرنگاران ایرانی فعال در لبنان در تمام پیروزی‌های مردم این کشور شریکند،گفت: رسانه‌های ایران همواره در کنار مظلومان بوده و درد مستضعفان عالم را بازگو كرده و ندای مظلوميت ملت‌های ستم دیده را به گوش جهانيان رسانده‌اند.
عفیف در بخشی از سخنان خود بر لزوم توجه و اهمیت بخشیدن به گفتمان رسانه‌ای جمهوری اسلامی تاکید کرد و گفت: همانگونه که جمهوری اسلامی ایران در میدان سیاست در مواجهه دشمنان پیروز شد؛ رسانه‌های ایران نیز توانسته‌اند در تقابل با توطئه‌های صهیونیستی-امریکایی موفق عمل کنند.
 
در پایان مراسم، رایزن فرهنگی کشورمان، با اهدای لوح تقدیر به خبرنگاران ایرانی، از تلاش‌ها و زحمات ارزشمند آنان تشکر و قدردانی کرد.
 
انتهای پیام
captcha