فقر و غنای صبر و بصیرت، ریزش‌ها و رویش‌های انسانی را در پی دارد
کد خبر: 3991529
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶

فقر و غنای صبر و بصیرت، ریزش‌ها و رویش‌های انسانی را در پی دارد

یک مدرس حوزه علمیه گفت: بصیرت و صبر دوبال پرواز به سوی کمال هستند و فقر و غنای هر کدام در وجود انسان باعث به وجود آمدن ریزش‌ها و رویش‌ها در طول تاریخ شده است.

فقر و غنای صبر و بصیرت، ریزش‌ها و رویش‌های انسانی را در پی داردبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام محمد مختاری، یک مدرس حوزه علمیه، امروز ۲۷ مردادماه در دروه بصیرتی مدرسه عاشورا، بصیرت، درس‌ها و عبرت‌ها که از طریق شبکه شاد و به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: بصیرت در واقع چشم دیدن حقیقت در ظلمات فتنه و نور پیمایش صراط مستقیم کمال در میان وسوسه‌های شیطانی است.

وی با بیان اینکه دینداری به معنای واقعی کلمه؛ بدون بصیرت امکان پذیر نبوده و انسان را در دام فتنه‌ها و غبار تحریف‌ها گرفتار می‌سازد، بیان کرد: صبر نیز لازمه حرکت مستمر و مداوم در مسیر حق طلبی، حقیقت شناسی و رسدن به کمال است.

این خطیب با اشاره به قیام‌ها و حرکت‌های صورت گرفته توسط افراد و گروه‌های مختلف پس از واقعه ی عاشورا، تصریح کرد: کسانی که در زمان شناسی، ولایت شناسی و ولایتمداری دچار فقر صبر و بصیرت بودند؛ خسران کردندبه طوری که جبران این خسران سخت و دشوار شده بود.

این استاد حوزه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: فرهنگ عاشورایی حسینی فرهنگی سرشار از مجاهدت، صبر و بصیرت در مسیر حق و کربلا نمایشگاه خوبی‌ها و بدی‌ها است که مایه درس و عبرت جهانیان در طول تاریخ شده و همه ساله آزادگان و آزادی خواهان جهان را به بازدید از غرفه‌های خود فرا می‌خواند.

وی با بیان اینکه حق سنگین ولی خوشگوار است، افزود: دنیاپرستی، مقام پرستی، ترس و طمع، 4 عامل بدبختی و شقاوت صحنه گردانان لشکر باطل صحرای کربلا بود و در مقابل حق خواهی، حق جویی، ولایت پذیری، ولایتمداری، بصیرت و صبر، نام و یاد شهدای صحرای کربلا را در کتاب تاریخ اسلام جاودانه و ماندگار کرد.

مختاری، ولایت را در کربلا، منافقین از امت گرفتند و در عصر حاضر نیز منافقین و جریانات انحرافی که در پوشش دین فعالیت می کنند، در غبار آلود کردن فضا مستقیما نقش داشته و خسارات فراوانی را در عرصه های اعتقادی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اعتماد مردم به انقلاب اسلامی و اسلام ناب وارد می‌کنند.

محمدعلی واقعی، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی نیز گفت: دشمنان اسلام، منافقین و متهجرین به ظاهر دیندار هموراه با توسل به فتنه بصیرت زدایی سعی در تحریف نهضت عاشورا دارند.

وی بیان کرد: بصیرت نیرویی در نفس برای کسب معرفت است که البته با عقل ارتباط دارد.

وی، بر تقویت شعورحسینی در کنار شورعاشورایی تأکید کرد و ابراز داشت:  در واقعه کربلا، خیمه گاه لشکر امام حسین علیه السلام محل اجتماع افرادی بصیر از همه اقشار حتی بانوانی مثل ام وهب است که وظیفه خویش و موقعیت تاریخی این قیام را به درستی درک کردند و دانستند که چه می خواهند و برای رسیدن به هدف خویش جانفشانی کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، از انقلاب اسلامی ملت قهرمان ایران به عنوان میوه و ثمره شعور و بصیرت عاشورایی یاد کرد و ادامه داد: مهم ترین رسالت فرهنگیان خطه قهستان زمین، انتقال پیام و فرهنگ عاشورا به صورت سینه به سینه و در راستای اداوم رسالت زینبی است.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، رصد مستمر و هوشیارانه فتنه‌های آخر الزمانی به منظور راهنمایی قشر جوان و نوجوان دانش آموز در مسیر درست بصیرت عاشورایی توسط معلمان ضروری دانست و بیان کرد: رسالت معلم تنها یاددادن فرمول‌ها و برنامه‌های کتاب نیست؛ بلکه رسالت او بینش و بصیرت دادن به شاگردان در عرصه‌های مختلف است.

واقعی یادآور شد: معلم تنها سوادآموز نیست بلکه کسی است که بینش،تفکر، تربیت و بصیرت دانش‌آموز خود را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام
captcha