دسته‌های عزاداری در زنجان مجوز ندارند
کد خبر: 3991539
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲

دسته‌های عزاداری در زنجان مجوز ندارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: حرکت دسته‌های عزاداری ممنوع است و در زنجان هیچ مجوزی برای دسته‌ها صادر نشده است.

دسته‌های عزاداری در زنجان مجوز ندارندحجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: هیئت‌های عزاداری پیش از محرم برای برگزاری مراسم عزاداری طبق دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا در سامانه این سازمان ثبت‌نام و مجوز دریافت کردند تا در مکان باز و تعداد محدود به عزاداری بپردازند.

این مسئول در مورد دسته‌روی برخی از هیئت‌ها در شب‌های گذشته تصریح کرد: با توجه به اینکه حرکت دسته‌ها موجب تجمع تماشاچیان می‌شود، ستاد پیشگیری از کرونا هرگونه دسته‌روی را ممنوع اعلام کرده است و همه دسته‌ها بدون مجوز هستند و هیچ ارگانی برای دسته‌های عزاداری مجوز صادر نکرده است.

وی با اشاره به اینکه برای هیئت‌های مجوزدار مکان مناسب از جمله صحن مساجد، حیاط مدارس، بوستان‌ها و سایر موارد تعبیه شده است، ابراز کرد: این هیئات همواره گوش به فرمان مقام معظم رهبری بوده‌اند و تاکنون نیز مراسم عزاداری را با رعایت فاصله اجتماعی مناسب، استفاده از ماسک، ضدعفونی مکان قبل و بعد مراسم برگزار کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان یادآور شد: طبق تصمیم ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا امسال از برگزاری مراسم یوم‌الزینب نیز مانند مراسم یوم‌العباس محروم هستیم و امیدواریم با فروکش کردن این ویروس منحوس از سال‌های آینده شاهد برگزاری باشکوه این آئین‌ها باشیم.

وی به مراسم نماز ظهر عاشورا اشاره کرد و گفت: نماز ظهر عاشورا در صحن مسجد جامع زنجان به امامت آیت‌الله خاتمی، امام جمعه زنجان اقامه می‌شود و پیش از اذان ظهر نیز مراسم عزاداری با حضور مادحان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مکتب حسینی دانشگاهی است که آگاهی‌بخشی و نجات بشریت را در گرو توجه به آموزه‌های دینی و اسلام ناب محمدی می‌داند، تأکید کرد: در عزاداری‌ها باید به بعد معرفتی عاشورا و قیام امام حسین(ع) توجه و این آموزه‌ها برای مردم تبیین شود.

انتهای پیام
captcha